Gusern Skrevet Juni 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Har et problem der jeg av og til må starte bilen opp til 10 ganger før den ikke dauer av. Den kan svive i 1 sek. For så å daue av. Er det starteren eller tenninga? Noen ganger føler jeg det hjelper å bruke reservenøkkelen, men det er kansje tilfeldig. Spiller ingen rolle om bilen er varm eller kald. Forrige eier sa jeg måtte ta nøkkel inn og ut mange ganger fort hvis den ikke ville starte, men tror også dette er tilfeldig... hva kan det være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnte Skrevet Juni 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Har et problem der jeg av og til må starte bilen opp til 10 ganger før den ikke dauer av. Den kan svive i 1 sek. For så å daue av. Er det starteren eller tenninga? Noen ganger føler jeg det hjelper å bruke reservenøkkelen, men det er kansje tilfeldig. Spiller ingen rolle om bilen er varm eller kald. Forrige eier sa jeg måtte ta nøkkel inn og ut mange ganger fort hvis den ikke ville starte, men tror også dette er tilfeldig... hva kan det være ? Detta høres ut som startsperra di. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Er det bare å bytte tenning da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Nei,tenningen er ikke problemet da. Startsperren er ein mottaker som ligger under med tenningen,ofte er det dårlig kontakt men kan også være selve mottakeren. Før du bytter prøv og lirke på ledningene mens du prøver og starte bilen,har ikke bilen din ett symbol i spedometer som blinker når den ikke vil starte) Symbolet pleier og være bilde av bil med nøkkel,vist det hadde forsvunnet når du bruker reservenøkkel hadde det vært chip i nøkkel som er øydelagt men om det hender med den også er feilen i startsperre mottakeren. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg