Gå til innhold

Headlamp Audi A4 B8

Ranger emnet


ZynThraX

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Audi A4 B8 2008, men vanlig halogen frontlykter.

Av denne typen DEPO OEM-ettermarkedslykt. - PARTS AND RETARDS AS

Har sett på parts and retards at de også har LED ettermarkeds lykter og,

men for øyeblikket er det litt for mye for min lommebok.

Noen som vet hvordan det er og bytte over til slike, hva annet må til? Det er jo xenon, ligger høydejusteringen i lukten eller må dette monteres i tillegg på bilen?

 

Jeg tok å skrudde ut lykten jeg har idag for å få en litt bedre oversikt over hvordan det ser ut fra baksiden, og slik jeg kunne se det må lykten demonteres for å skifte DRL lys, parklys og blinklys, korrekt?

Noen som vet hvilke pærer dette er, DRL og parklys? Er det mulig å skifte disse over til LED pærer så jeg får ett hvitere lys? Er irriterende gult/oransje nå.

Noen som evt har link til slike pærer?

 

Alle svar mottas med stor takknemlighet :)

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får følge litt med på bruktmarkedet, kanskje spesielt i Tyskland.

Link fra eBay.de

 

Finnes veldig mange tråder om konverteringen på amerikanske forumer, og etter det jeg forstår er det relativt enkelt å koble.

Man får kjøpt ferdig lednings kit, også må man gjøre litt programmering etterpå.

Link til manual

 

 

Tror det er en langt større prosess om du satser på adaptive kjørelys.

 

Gjør litt søk og les deg opp på det før du setter i gang, og ikke alle lys-kontrollere er kompatible med Xenon så i verste fall må du bytte det også.

 

link fra audizine.com

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt på det og. Men får bli til en senere anledning.

Før ønsker jeg å få noen penere lys i forntlyktene mine.

Derfor jeg undersøker litt om det går ann å bytte over til LED pærer i de lyktene jeg har.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan man så klart. Men det blir likevel en nedtur i forhold til OEM led/xenon lampene.

Min kom heldigvis med adaptive xenon inkl fjernlys assistent osv.

Men siden det er en 2008 mod så kom den ikke med led bak. Glad jeg ventet til i år med å gjøre oppgraderingen til led så jeg fikk 2012/2013 utgaven, som er langt penere. Derimot synes jeg fremlyktene på B8 er penere enn den nye til B8,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkalte er de originale LED lyktene finere, men som sagt ser jeg etter enn billigere løsning akkurat nå så får oppgradering av nye lykter kommer senere ;)

Tror ikke fruen hadde vært super fornøyd om jeg hadde brukt feriebudsjettet på lykter til bilen akkurat.

Har klart å overtale henne til å få sota rutene, noe som gjør bilen 10x finere spør du meg ;)

Sort bil med sorte ruter er bare nydelig!!

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår