Hjemmefikser1 Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Er det noen her som kan gi svar på hva som er hva på kontakt til lambdasonde på 99 mod. vectra b 1.8? Fire ledninger til sonden: Grå, hvit, sort og gul - Noen som vet hva som er til hva(forvarming +/- og signal +/-) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Signal: Svart Jording: Grå Hvit: Oppvarming Er det jeg vet at er standard så da vil jeg tro den gule er oppvarming også. Er det biltema sonde du skal sette på så vil jeg ikke anbefale det. Eksos Original der Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjemmefikser1 Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Ja, har kjøpt titaniumsonde fra biltema. Den har følgende fire ledninger: RØD(forvarming+) GRÅ(forvarming-) SORT(signal+) og GUL(sign-) På bilens originale ledningsnett er det hvit, grå,gul og sort ledning. prøvd noen kombinasjoner her uten videre hell, diagnose viser feil på lambdasonde, ingen andre feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Da er det ikke rart det blir feil for bilen din skal ikke ha titanlambdasonde. Hadde den vært utstyrt med det så ville den hatt samme ledninger som på den du har kjøpt. En titansonde, går opp til 5 volt på signal om jeg ikke husker feil. Mens en vanlig zirconium sonde veksler mellom 0-1 volt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg