Magnus Nilsen Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Hei! Har en passat 1,8t 1997mod. Det er en ulyd, da jeg kjører vanlig. Høres ut som det er noe med bremsene, lyden forsvinner da jeg bremser og kommer tilbake da jeg slipper bremsa. Har sjekka om det er smuss/dritt dær men det er det ikke. Du hører det ganske godt utenfor i fart så vil helst ha det bort. lyden kommer og går, av og til hører jeg den ikke, også plutselig kommer den tilbake.. Det høres ut som susing/tikking er en jævla lys lyd, fikk bytta bremseklosser,skiver og caliper på verksted og lyden kom da jeg fikk bilen tilbake. det er på høyre side framme. kan vell si at den kommer og går ca 2-3 ganger hvert sekund. Mvh Magnus N Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Nå nettopp byttet bremseskiver/klosser? Sjekket hjulboltene, at de er tightet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Sjekka de idag også, ja byttet bremseskiver/klosser for 3 dager siden. tenkte lyden skulle forsvinne etterhvert men det gjorde den ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Reklamasjon? Skal uansett ikke lage lyd eller tikke under kjøring, det som pleier lage tikkelyd er defekt drivknute, og da helst ved fullt rattutslag, men den har de vel ikke rørt? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Bytta drivknute på verkstede også! tror det er noe med bremsene. lyden forsvinner jo da jeg bremser, og kommer igjenn da jeg slipper bremsene. har prøvd å endre på bremse skjoldet men var ikke noe forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Tja. Har stillingen på rattet endret seg før og etter verkstedbesøket, altså når du kjører rett frem? Siden de har hatt pølsene sine i hjuloppheng så skal du ikke se bort fra at det er drivknuten som lager lyden ;) Om den står i aksialt spenn/strekk, da kan det komme knekke/tikkelyder fra knuten(e). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 skal dra til verkstedet å få sjekka det! takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Det du kan gjøre er å bevege drivakselen i aksial retning, den skal kunne beveges litt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Skal prøve det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg