JoakimTu Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Har pr�vd � lese meg til svaret p� andre tr�der uten � finne svaret jeg trenger. Bilen: 98 v70 2.5 aut u/turbo. Km. 310000 Opplever dette kun n�r det er varmegrader ute. Dvs ikke merket noe p� vinteren. Greia er at det er ingen synlig eksos n�r den er kald eller n�r bilen blir kj�rt med. Men n�r bilen n�r drifts temperatur og st� p� tomgang i ca 5 min s� kommer det masse hvit r�yk. Og det gir seg ikke heller. Tr�kker jeg s� p� gasspedalen blir hele nabolaget r�yklagt. STORE mengder med hvit r�yk. Har tenkt p� toppakning men noe usikker. Har ikke mistet noe kj�leveske eller olje (olja er fin) Har kj�rt bilen 1 �r n�. Bilen hadde litt oljeforbruk i vinter men det ga seg n�r det ble varmere i v�ret. Alle ideer og tanker taes imot med stor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Merkelig at det skal være så varierende.. Er du sikker på at du ikke mister kjølevæske? Har du "gulost" under tanklokket? Har kjølevannet blitt mørkere? (Svart/grå-aktig?) Det eneste jeg kan tenke meg er at du har en feil mellom topplokk og bunn på motoren din.. Enten det er toppakning eller at motoren har slått seg en liten sprekk som varierer i størrelse med temperatur. (For eksempel, metallet utvider deg når det blir varmt, så da "leder" denne sprekken bittelitt kjølevæske inn i forbrenningskammeret.. Noe annet kan jeg ikke se for meg at det skulle være.. Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimTu Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Har på 1 år ikke fylt på kjøleveske og nivået er der det skal være og fargen ser bra ut, heller ingen gulost. Bilen skal nå i sommer få oljeskift med tilhørende filtere. Kanskje jeg samtidig skal la bilen få ny kjøleveske og termostat. Kanskje det vil bedre ting. Har ikke lyst til å bytte toppakning før jeg er sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Så lenge tilstanden er slik du beskriver, ikke bruker kjølevann og ikke vann i olje eller motsatt, så har et nok lite for seg å bytte toppakning. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimTu Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Da bytter jeg kjølevann og olje. Så får vi se hva som skjer etter det. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Selvfølgelig, om den ikke bruker kjølevann eller slikt skal du ikke bytte! :) Det er bare det eneste jeg kjenner til som "røyklegger" hele nabolaget.. (Bortsett fra blåst turbo, men du har ikke turbo) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimTu Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Blir ikke helt klok på denne bilen, starter med det som er lett og billig, så får vi se hvordan det ender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg