Gå til innhold

Ny automatkasse eller overhaling?

Ranger emnet


Gwizhi

Anbefalte innlegg

Endelig fått somlet meg til å ta cab'n ut vinterlagringa, der den har stått en del år, og få den EU-godkjent :D

Etter å ha hentet bilen på verkstedet som godkjente den, kom jeg ikke lengre enn 5km før forhjula låste seg.

Bilen er i ellers god stand med ganske lite rust, ikke har den gått mer enn 148.000

 

Jeg er ikke mekaniker, men har nå litt erfaring med fastnøkler og skrutrekkere, og jeg kan ut i fra oppførsel de siste 10m før det låste og oppførsel/lyder i etterkant si meg 99% sikker på at automatkassa ikke lenger gjør jobben som er forventet av den...

 

Bilen er en

'86 Golf 1.8 GL (66kW)

Motokode: EX

 

Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Hvilke andre kasser passer på denne motoren og i bilen? Er det verdt jobben å se etter manuell kasse? Selge drømmebilen?

Jeg har dessverre ikke plass til å gjøre noe særlig selv, da jeg bor midt i Oslo sentrum, uten garasje i nærheten.

1985 VW Golf 1.8GL Cab

1991 BMW 518i

1986 VW Golf 1.8GL Cab

x 1983 VW Golf 1.8GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det bli manuell gitt.

Fikk tak i en "ny" lik bil, med så og si alt. Er noen foringer i overføringa som trenger utskifting og motoren er ikke helt 100%, men skal nok greie å sette sammen til en komplett og ganske så strøken bil :D

 

Var usikker, når jeg dro avgårde for å se på bilen, hvilken vei delene skulle flyttes, men det ble ganske klart når jeg kom fram.

Tidligere eier/eiere har ikke hatt mye interesse av å ta vare på noe som helst at det originale, for å nevene noe:

Begge dørpanel, sidepanel i baksetet og hattehylle ødelagt for å montere høytalere.

På panelene var høytalerne i veien for vindusheiser, bak var disse bare fjernet, hattehylla var nok lite gjennomtenkt, siden taket ligger der når du feller det ned...