Gå til innhold

Skal investere i anlegg, hjelp?

Ranger emnet


ReWrite

Anbefalte innlegg

Har fått meg en E30 nå, og skal bygge anlegg i den nå.

 

Men det jeg trenger da, er jo anlegget :)

Og det er her dere kommer inn.

 

Jeg har fått informasjon om at det er 5,25" aka 13cm foran i E30, så da er det vel bare og kjøpe et komponentsystem og slenge det foran, og kan det drives av spilleren? eller skal jeg kable bak til forsterker?

 

Og Hattehyllet er ikke skjendet av anlegg før, så jeg vet ikke om jeg skal ha 6*9 i hattehylla eller om jeg bare skal satse på Lyd foran og basser bak?

 

Og der stoppet min kompetanse.

Kan dere hjelpe meg?

 

Pris anntydninger:

Planen er og kjøpe litt nå og lit da, siden jeg ikke har sånn utrolig god råd..

 

Tenkte på rundt 2000-4000kr for spiller, også er jeg egentlig blank på resten.

 

Jeg vurdere 2fast2furious basspakken på bilradiospes.no, men kom fram til at den virket litt tam?

 

Vurderte også og kjøpe en spiller fra megabillig.com, men jeg vet ikke om det er så lurt? Og jeg er for og støtte de "hel" norske butikkene.

 

Men kom med forslag :)

Takker for alle svar!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en JVC KD SH9101, og til kr. 3400 mener jeg det er en meget bra spiller.

Hakket over ligger vel Pioneer DEH-P7600MP, noe også prisen reflekterer.

 

Det finnes sikkert mange spillere å velge mellom, men disse to har hele 3 linjeutganger og egen linjeinngang for å nevne noe.

 

Skal du ha bra lyd i bilen ville jeg satsa på et godt frontsett først og fremst. "basspakker" og 6*9" høyttalere er ikke noe jeg vil anbefale.

 

Et frontsett fra Infinity parret med en 12" Kappa perfect vil nok låte mye bedre. En Audison SRx-3 ville nok dra dette fint.

 

Stikk innom Autosound for mer info om dette.

 

Alt beror på budsjett, så om du kan gi en pekepinn på hva du har å rutte med så hadde det vært fint :)

Ca 10000 over 3 mnd eller?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JVC og Sony har sluppet nye modeller i år, som er spennende.

 

Gå for en som har front, rear og sub utganger og minimum 4v.

Bør kunne spille MP3 og eventuelt WMA.

 

Om du ikke absolutt må, så ikke bruk forsterkerdelen på spilleren. Samma hvor mye de skryter av 4x50watt, så er det sjeldent mer enn 10-15. Det er veldig useriøse målinger som er lagt til grunn.

 

ALT av forsterkere er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har noen et fint prisoverslag til meg da?

 

Sånn at jeg vet hva jeg skal jobbe opp mot...

 

Først og fremst må jeg få noe frontsett og spiller gående, jeg har en Alpine headunit fra 2002 som var toppmodell da, men cd-veksleren har tatt kvelden..

 

Jeg er åpen for alle forslag..!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp så godt frontsett du kan ta deg råd til... Vent heller med noe bak. Det er strengt tatt ikke nødvendig. Frontsettet skal gjengi ca 90% av lydspekteret. Det er viktig at det er så bra som mulig.

Focal, Infinity og Rockford er mine tips.

 

Kjøp en 10" eller 12"... I første omgang. Du kommer langt med det. Jeg har blitt glad i Infinity Kappa Perfect.

 

Kjøp en 4-kanaler... Da kan du fore de to elementene foran, og samtidig brukoble til en sub bak. Har noen Rockford Fosgate Power 551X, som går for 3000,-. Veil 4695,-

 

Om du senere vil ha mer, kan du kjøpe en monoblokk til sub'en, eller subene, om du velger å kjøpe en til.

Og da har du 4-kanaleren som kan fore 4 høytalere... Eller gi mer effekt til de to du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Kjøp så godt frontsett du kan ta deg råd til... Vent heller med noe bak. Det er strengt tatt ikke nødvendig. Frontsettet skal gjengi ca 90% av lydspekteret. Det er viktig at det er så bra som mulig.

Focal, Infinity og Rockford er mine tips.

 

Kjøp en 10" eller 12"... I første omgang. Du kommer langt med det. Jeg har blitt glad i Infinity Kappa Perfect.

 

Kjøp en 4-kanaler... Da kan du fore de to elementene foran, og samtidig brukoble til en sub bak. Har noen Rockford Fosgate Power 551X, som går for 3000,-. Veil 4695,-

 

Om du senere vil ha mer, kan du kjøpe en monoblokk til sub'en, eller subene, om du velger å kjøpe en til.

Og da har du 4-kanaleren som kan fore 4 høytalere... Eller gi mer effekt til de to du allerede har.

 

Driver ikke du og selger Bilstereo?

Hvis du gjør det, hvor mye skal du ha for en grei pakke som du anbefaler?

Har lest litt av det du har skrevet, og synes du har veloverveide forslag, uten og ta i unødvendig.

 

:)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å disse Bisarre.. men, av egen personlig erfaring kommer

jeg aldri til å kjøpe Sony bilspiller igjenn.. har vært igjennom 4modeller.. og vært plaga med alle disse..

 

Byttet til Pioneer MP7400 trur jeg den heter :) og denne har fungert gulle godt.. Egen bass utgang og spiller mp3? bra nokk forsterker til å drive noe smått i dører osv..

 

Helt ok spiller, denne er nå ute av markedet og den 7600 som ble nevnt tidligere er arvtakeren.. av egen erfaring ville jeg gått for denne..

 

og om du er en dagens dings person har pioneer spillern noe bra display og noe fete demos osv.. :) hehe

(noe jeg da ikke bryr meg om :) )

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår