Gå til innhold

Tilkopling av ryggekamera.

Ranger emnet


Trønder`n

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg skiltramme med kamera til Touran min.

Det viser seg det at jeg må koble en ledning inn på ledningen til ryggelyset der bak.

Noen som vet om det har noen virkning på det der can bus greiene eller går det bra.

Det som står i bruksanvisningen er:

 

Transmission Power : 2mW/FCC, 10wm/CE

Power supply : Supplied by transmission box

Consumption current(max) : 120 mA

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei Trønderen.

Bil: 2007 touran, 1,9TDI, DSG  

Jeg har akkurat installert en tilsvarende kamera-kit som din. (Made in china, ukjent merke) Se bilder.

 

Valgte å føre kabelen fra skiltramma inn igjennom hullet for høyre skiltlys, måtte da lage et lite hakk i glasset på skiltlyset.

 

Videre førte jeg strømkabel og signalkabel til venstre og opp rundt bakluka slik at jeg endte opp der de andre kablene går fra bakluka og inn til bilen igjennom to gummistrømper. Det var ikke mulig å trekke de nye kablene gjennom denne strømpa(Siden mot bakluka var kun ei stor kobling), så jeg måtte punktere strømpa og trekke de inn i bilen igjennom hullet i strømpa, Kanskje ikke helt etter boka, men så ikke noen annen mulighet. Skal gå over etterpå med silikon.

 

Videre trakk jeg strømkabel og signalkabel frem i taktrekket til de tre oppbevaringsrommene i taket mellom førersetet og passasjersetet. Tok kabel til speil/skjerm ut rett over høyre side av speil i overgangen mellom taktrekket og oppbevaringsboksene.

 

12 V går venstre ryggelys og opp til strømkabelen som går i taktrekket. Jeg forsyner da både kamera og speil/skjerm med samme strøm fra ryggelys. 

 

Jeg sliter også med mye flimmer på skjermen når motor er i gang, bildet forsvinner helt av og til. (Bildet er OK når motor er stoppet).  Hva gjorde du for å fikse dette??? 

 

Også kom det alarm på lampefeil. Fikk du og det? I så fall hva gjorde du for å fikse det? 

 

Hilsen Joar

post-116610-0-01368000-1380876237_thumb.jpg

post-116610-0-35081900-1380876245_thumb.jpg

post-116610-0-10623400-1380876254_thumb.jpg

post-116610-0-03607100-1380876263_thumb.jpg

post-116610-0-45712200-1380876273_thumb.jpg

2007 VW Touran 1,9 TDI DSG

2002 Mercedes V200 CDI

2000 Nissan Micra 1,0 (Kona sin... :volvsmile )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår