Gå til innhold

Min aruba blå A4 B8 Avant.

Ranger emnet


offpist

Anbefalte innlegg

255 er for bredt for 8" som at det ikke lar seg gjøre ? Ser noen kjører på det..

235 er faktisk dyrere enn 255.

 

Du får nok dekket på, men det vil se passe dumt ut med så bredt dekk på 8" felg.

Og du risikerer at du sliter dekket raskere på senter.

 

 

Du kan jo bare Google "255/35 on 8J" så får du masse kommentarer som:

 

"I got a 255/35 on a 8.5, and ill tell you right now, I can't imagine how wrong they'd look on a 8" Wheel".

"I too have 255 on an 8.5" and they have a bit of a bubble"

"A 245 is the recommended limit in width for an 8" wide rim".

"I would not recommend a 255 on a 8" wheel."

 

osv.

Som sagt, gå for 235 eller maks 245 bredde. Til og med 225 vil gå fint om du liker litt strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var clutchen min gåen..

Nå slurer den går jeg gir bånn gass, uansett gir.

 

Hadde egentlig ventet på det, for den har rundet 165 000 km nå, og kjørt mye med campingvogn.

 

Ny clutch er bestilt fra Italia, 4900 kr inkl frakt og mva.

Er vel ingen her som har erfaring fra bytte av clutch på en A4 B8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått for OEM clutch?

Mtp at du trekker vogn burde du kanskje vurdere noe bedre, feks Clutchmaster.

Vet Mekonomen tar ca 11k for tilsvarende OEM clutch ink jobb.

Morphola på forumet her har nylig oppgradert til Clutchmaster via

S-sentrum på Stabekk.

 

Se her.

My clutch is slipping after tuning the car

 

Pass på svinghjulet ditt nå da, du bør bytte det også.

Endret av 029kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for SACHS 2289000148.

Det er et kit som inneholder det meste man trenger, inkl nytt svinghjul!.

Den skal være kompatibel med 170 HK utgaven av 2.0TDI, så håper den er bra nok.

Skal bytte clutch lageret også, det følger ikke med.

 

 

Ja, jeg så den tråden, og jeg så også hvor mye han plagdes med å få den til å passe ;)

Litt usikker på om 2.0 TFSI og 2.0 TDI går om hverandre.

TDI selges rett og slett ikke i USA så det er ikke sikkert de har en kompatibel clutch.

 

Jeg er ikke fremmed med å skru på bilen selv, og har byttet både clutch og girkasse på biler før.

Men kjenner jeg blir sliten bare av tanken nå.

Så tror det blir Mekonomen som får jobben, men at jeg kjøper inn delene selv.

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet olje, oljefilter, og olje i dag. (MAN filter bestilt fra UK, og Biltema longlife olje)

Utrolig praktisk plassering av oljefilteret på disse bilene. Det er en lek å bytte filter.

 

Har også kjøpt nytt MAN diesel filter, men det får jeg ta en annen dag.

 

I morgen skal felgene inn for å dreie innpresset fra 32mm til 35mm.

Tok en del målinger i dag for å være sikker på at det er nok, og at det ikke vil bli konflikt med calipperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Defa warmup installert og fungerer bra.

 

Bruker et 2000W universal element med pumpe, og lar DEFA warmup controlleren aktivere klima kontrolleren.

Dermed starter viften i bilen og sirkulerer varmen inne i bilen også.

Da slapp jeg å montere egen vifte inne i bilen.

 

Den lader også opp batteriet, noe som er fint om vinteren.

Jeg er litt taus med å la diesel varmeren stå å gå i tide og utide.

 

Har også fått neste sommers felger inn døren fra USA.. Den som venter får se.. ;)

 

1467216_10153578532365182_783958685_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

3 mm ($20) og 5 mm ($25) spacere er nå på vei.

Så det tilsvarer ET 42 frem og ET40 bak, tror det blir perfekt for en 20X10 felg.

Jeg skal justere ned igjen coiloverene til sommeren, så jeg vil ha felgene på innsiden av skjermene.

Ikke noe "poke" som jeg ser enkelte er ute etter.

 

På mandag skal bilen inn for et etterlengtet skifte av clutch med svinghjul og clutch lager.

Det blir også byttet register reim med alle tilhørende deler som vannpumpe osv. Og diesel filter.

Bilen runder nå 170 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser du har bytta clutch på bilen og lurte på om det er noe forskjell på den clutchen du kjøpte og den som står der orginalt ?    Da jeg er ute etter ny clutch på min 143tdi q 

som også har den BSR chippen og no har cluthen min også begynt og bli gåend, og bilen har jo bare gått 67000km så vil liksom da ikke ha den samma dritten som står der 

Orginalt xD       Håper du har noe info om dette som kan hjelpe :)  

 

Hilsen Robin 

 

PS: Meget Fin bil du har :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var når jeg tunet motoren at clutchen virkelig begynte å gi seg for meg også.

Man kan vel konkludere med at chipping kan føre til at clutchen dør noe tidligere enn uten chip.

 

Jeg gjorde en del tanker om å sette inn en forsterket uorginal clutch når jeg nå først skulle bytte.

Men tok sjansen på "SACHS 2289000148" som skal være "like bra eller bedre" enn original, og jeg så at den er kompatibel med 170 HK versjonen av 2.0 TDI.

Likte tanken på å bytte svinghjulet også da jeg har lest at disse dobbelmasse svinghjulene er forbruksvare på lik linje med selve clutchen.

Sachs produserer etter det jeg forstår mye original deler for Audi/VW så det burde være et trygt valg, tror jeg.

Det jeg kan si er at det er ikke noe tegn til at clutchen gir etter nå.

 

Det gamle clutch lageret var virkelig gåent og laget en del skrangle lyd når bilen gikk på tomgang og man trykket inn clutchen.

Etter byttet ble det helt stille ;)

Clutch lageret er SACHS 3189600002 og det ville jeg byttet uansett når man først er i gang.

Merket også med en gang da jeg hentet bilen fra service i går at clutchen tar mye tidligere.

Før måtte clutch pedalen HELT ut før det i det hele tatt tok og da gjerne med litt små rykk.. mens nå begynner den å ta allerede på omtrentlig på 50%.

Nå som jeg har byttet register reim settet også så håper jeg det blir LENGE til neste gang jeg får noen dyre service oppdrag.

 

Syns at 67 000 km var veldig tidlig for clutch bytte. Men det kommer jo sikker helt an på kjørestilen, og om det er mye bykjøring.

 

Har for øvrig funnet et firma som skal ordne med 370 mm bak bremser til meg, som matcher mine 380 mm fram bremser ;)

Bruker OEM caliper, så jeg beholder håndbrekk funksjonalitet.

 

$_57.JPG

 

$_3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår