Gå til innhold

Min aruba blå A4 B8 Avant.

Ranger emnet


offpist

Anbefalte innlegg

Også med burka da gitt.

Her flykter burka-raneren

 

Jeg tar ikke betaling i gull ;)

 

Hehe, hadde ikke noe finlandshette liggende så måtte bli sånn ;)

 

Nei nei, ikkje noe gull. Tar turen innom goldbuyers først :P

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått å siklet på den BSR boksen, det er den PPC3 eller hva den heter, ikke sant?

Eneste jeg var litt skeptisk til var at jeg har lest noen steder at clutchen ikke hadde godt av det på disse bilene. Har du hørt noe om det?

Ellers da? Ble det en helt ny bil å kjøre motormessig?

Positive og negative sider? ;)

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. PPC2 er bare en eldre programmerings enhet. Tuningen er helt lik.

Nå selges bare PPC3.

Man kan ikke gjøre så mye fancy med den enheten, det er kun for å legge inn tuning filen.

 

BSR har akkurat justert opp prisene sine på alle biler. Dvs på den bilen vi har så gikk den fra 6900 kr til 7400 kr.

Men da jeg nevnte dette fikk jeg det for "gammel" pris.

 

Nå er jo ikke 2.0TDI noen racer i utgangspunktet, men forskjellen er virkelig enorm.

Nå har jeg også "åpen" dobbel eksos men tror ikke det utgjør så mye.

 

Jeg må si jeg syns det er stivt å betale rundt 7000 kr for å få tunet en bil, men dessverre så er det rundt der de fleste tuning firmaer ligger.

Og det er ikke noe bedre i utlandet heller.

 

BSR har fordelen at du enkelt kan legge tilbake det originale oppsettet på sekunder.

Om du har en bil med garanti så er det nesten et must spør du meg.

 

Har også hørt det du sier om at clutchen er litt svak på 2.0 TDI motorene.

Og klart begynner den å slure så er det ikke lenge før den er ødelagt. Men jeg opplever ikke at den slurer.

 

Bilen min har gått 160 000 km allerede og jeg kjører LANGT hvert år med campingvogn. Kroatia i fjor, Danmark i år. Enda til gode å oppleve problemer med clutchen.

 

Komplett OEM clutch med svinghjul koster for øvrig rundt 600 euro.

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på denne boksen en god stund, men jeg synes det har vært ganske så dyrt og har vært usikker på om det er lurt.

Kunne godt tenkt meg litt mer futt i 2.0 literen, siden min tidligere 1.9TDI var chippet og var da hakket "gøyere" og kjøre.

 

Så vi får se hva det blir til, har alt for mye jeg har lyst til å gjøre med bilen men ikke nok penger, vil ha alt med en gang!

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt det du sier om at clutchen er litt svak på 2.0 TDI motorene.

Og klart begynner den å slure så er det ikke lenge før den er ødelagt. Men jeg opplever ikke at den slurer.

 

Bilen min har gått 160 000 km allerede og jeg kjører LANGT hvert år med campingvogn. Kroatia i fjor, Danmark i år. Enda til gode å oppleve problemer med clutchen.

 

Komplett OEM clutch med svinghjul koster for øvrig rundt 600 euro.

 

Har snart tatt deg igjen jeg da med mine 156000km ;) Kan ikke si at jeg ligger merke til noe på min clutch heller, men ser for meg en dyr affære når den skal skiftet siden jeg ikke kommer til å skifte denne selv. 600 euro er jo ikke gale i det hele tatt må jeg si, sjekket priser på komplett med svinghjul her i norge og det var jo ikke morsomt engang.

Må finne meg ett verksted som vil gjøre arbeider for meg selv om jeg anskaffer delene selv.

 

Bare den drivakslingen er (mest sannsynlig) problemet med min bil som du linket til koster i underkant av 7000 kr igjennom MECA pluss arbeid.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den prisen er som sagt MED svinghjul.

Man trenger egentlig ikke bytte svinghjulet med mindre det er blitt skeivt.

Det merker man når det napper i clutchen når man tar løst i lyskryss for eksempel.

Ofte så ødelegger man svinghjulet når man fortsetter å kjøre med slitt clutch, blir fort varmt inni der da.

 

Jeg har alltid skrudd på bilene og motorsyklene mine selv.

Men man trenger en plass å skru med bukk for et clutch bytte, så da er det en fordel å kjenne noen mekanikere ;)

 

Hadde en gang en Volvo 240 som jeg monterte inn en 5,7L V8 motor med electromotice innsprut og lystgass.

Var mye moro med den bilen. Men brukte mer tid i kjeledress i motor rommet enn jeg brukte i førersetet.

 

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner få (bil)mekanikere, så blir vanskelig å få kommet til på noe bukk.

Eneste muligheten jeg har er ett verksted med grav, helt greit når man skal skifte eksos og oljeskift. Men uansett føler jeg ikke at jeg sitter med nok kunnskap til å skifte noe clutch eller svinghjul, har heller ikke særlig med verkstøy tilgjengelig.

 

Det jeg stort sett skifter av ting på bilen selv er bremser, olje (service), eksos, forstilling (har ikke prøvd på b8en endå) og dempere/fjærer.

Når det kommer til elektronikk og motor så liker jeg helt å overlate det til noen som vet hva de gjør.

 

(Du skulle bodd i Bergen offpist, så du kunne hjulpet meg :) )

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vinter dekkene nå, rett fra Finland.

R2 er en helt ny modell, blir spennende å se hvordan det blir å kjøre med så brede dekk om vinteren.

Mange på jobben som mente det der aldri vil bli bra.

Vi får se ;)

 

Til venstre er felgene jeg skal selge. 19" modellen kommer neste uke.

[ATTACH]40104[/ATTACH]

post-32254-13804855222856_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice ;) godt gjennomført jobb :) Hva er det du har tenkt å filme egentlig? Når du kjører eller når du står parkert så du kan se de jævlene som kommer borti bilen din? :P

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 3 muligheter for opptak.

 

1. Du er i nærheten av en ulykke fremme eller bak i veibanen som du ønsker å dokumentere.

Da trykker du på "rec" og den tar opp 10 sekunder FØR du trykket på knappen(buffer minne), og 10 sek etterpå.

 

2. Noen kjører borti deg eller i verste fall, du havner i en alvorlig ulykke.

Kamera registrerer G-krefter fra støtet og tar opp ulykken, på nytt med 10 sekunder FØR smellet.

Den har også innebygget kapasitator så selv om strømmen blir brutt og kamera flyver ut vinduet så vil den likevel lagre 10 sek før smellet.

 

3. Så har vi "parkerings modus". Kameraene er også aktive under parkering men den slår av GPS og mest mulig som trekker strøm.

Den bruker bevegelse detektor og starter å ta opp når det er bevegelse forran og bak bilen.

Kjekt når du står lukeparkert i Oslo, og kommer tilbake til ripet bakskjerm.

 

Bilens GPS fart registreres også, kjekt for de som låner bort bilen sin til sønnen i huset for eksempel.

 

Har 16GB med minnebrikke, så der lagres alle filene.

De har navn som er det samme som dato/klokkeslett de ble tatt.. så de er enkelt å finne tilbake.

 

Er jo litt høy gadget faktor da, og jeg elsker gadgets ;)

 

Søk på INAVI FXD900 så finner du en del filmklipp tatt med kamera.

Og husk at youtube komprimerer filmen mye. Originalen er i 1080P 30FPS, så det er faktisk blueray kvalitet. Kan lett lese skiltet på biler osv.

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår