Gå til innhold

Min aruba blå A4 B8 Avant.

Ranger emnet


offpist

Anbefalte innlegg

Betalte 6500 kr for jobben og jeg gjorde ikke noe selv.

Men det er en "venn av en venn pris". Det var nok en del jobb med grunnarbeid, for det var mye hakk i fangeren etter steinsprut.

Han gjorde en veldig bra jobb.

 

Sist gang jeg gjorde hellakkering på bil gjorde jeg alt grunnarbeidet selv, aldri igjen sier jeg bare ;)

 

Har du prøvd med rubbing på bakfangeren? Jeg også hadde en del riper oppå fanger under luken.

Barnevogn og matvarer ut og inn osv.. Fort gjort.

Men så lenge ripene bare ligger i klarlakken så er mye gjort med litt rubbing og polering.

 

Fant et bilde av en A4 B8 med like felger som jeg har bestilt.

Prisen i Norge er 22 000 kr, jeg betalte 2000 dollar i USA.

Dekk kjøper jeg i Norge.

[ATTACH]39360[/ATTACH]

[ATTACH]39359[/ATTACH]

post-32254-13804855128801_thumb.jpg

post-32254-13804855128852_thumb.jpg

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene er fantastiske :) (spare spare spare)

 

Når det kommer til rubbing så har jeg ikke all verdens erfaring, har prøvd meg litt med D/A maskin og meguilars ultimate compund, dette hjalp en del, men denne dekker vist bare over istedenfor å fjerne så ripe e kommer sakte men sikkert tilbake.

Har prøvd å finne ut av hvilket rubbing middel jeg burde bruke, men er fremdeles ganske usikker, noen forslag?

Har ellers meguilars ultimate liquid wax og, denne er jeg veldig fornøyd med, vurderer også å kjøpe meguilars ultimate polish.

Har forelska meg i meguilars, Swiss wax blir for dyrt for meg, selv om jeg ser mange sverger til denne og at den skal være dem beste serien av bilpleie.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på området.

Bilpleie er jo et eget fagområde...

 

Jeg har prøvd denne på de litt grove ripene som man kjenner med neglen.

Må brukes med litt fornuft for den sliper ned klarlakken, men virker bra.

 

Søk litt på"QUIXX Scratch Remover" på youtube.

 

Finnes masse sånne produkter der ute og mulig noen er bedre, men denne har virket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man få bort noe særlig med riper så må man bruke roterende. KJenner man ripa med neglen, da er det som regel kjørt. Man kan kamuflere det med noe remedier, men blir aldri helt topp.

 

Jeg bruker roterende maskin med litt forskjellig. Har brukt 3-m serien og noe scholl s03+ s17+ s30. Og tilhørende pads. Det blir ganske fint, men er fort gjort å lage merker i lakken, som man stort sett bare ser under sollys. Og de er litt vanskelige å få bort. Anbefaler å trene på et panser som ikke betyr all verden. :) Ellers er det mange på DCN.no som har tips. Har prøvd mye rart, men synes ikke swisswax er verdt de ekstra kronene.

 

Litt off topic. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere av ripene jeg ikke forventer å få bort på min, men bare å få vekk litt av de småripene hadde hjulpet hvertfall :)

Tenkte i første omgang jeg skulle prøve meguilars scratchx (mener det ha det den het) så får vi se ;)

Har en roterende flex maskin og en Biltema D/A maskin ;)

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode anbefalinger når det kommer til dekk?

 

Grep på vått og tørt føre, samt lydnivå er viktig for meg.

Pris og slitasje er ikke så viktig.

 

Ser på dekktest.com at dunlop sport blueresponse kommer godt ut, men de har ikke dim 235/30-20. (Ja jeg liker litt strekk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore litt av igjen, jeg har dekt hele hustaket med solcelle paneler, noen så meg kanskje på nrk nyheter tidligere i år ;)

I juni har ser jeg ut til å passere 850 kwh.. Hafslund har kjøpt 480 kwh av meg og jeg har kjøpt tilbake 240 kwh. Jeg har i tilegg brukt 350 kwh av egenprodusert strøm. Så denne mnd får jeg faktisk igjen penger ;)

 

Om noen vil se på produksjonen så kan du se her.

Endret av offpist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ingen økonomi i det for strømprisene er lave og ingen støtte fra staten for solceller pr i dag.

 

Men jeg har vel brukt omtrentlig 70 000 kr på mitt 7700W anlegg.

Har importert og montert alt selv. Kun leid inn en elektriker i en time for å se over koblingene i sikringskapet og sende inn meldeskjema.

 

Har også tatt inn en ekstra pall med paneler som jeg selger til hytte bruk, så sånn sett så er jeg allerede i pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lagt merke til den der.

Du må nu gjerne kjøpe den, også kan vi andre få hva du syns.. ;)

Syns det kan være like greit å ha en analog turbo trykk måler montert der, for det finnes også.

For, hva annet kan man ha nytte av å se der..? Oljetemp kanskje.. men neh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår