RaCk Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Specs på c20let. Noen som kan ramse opp hva denne motoren fører med seg? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Ligger vel på rundt 20-25 k i pris. Har 204 hk orginalt(nei det var 3000 24v). Skal du trimme skift til arp rådebolter. Er vel en Garret-turbo som sitter på? Det var alt jeg visste:D Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Her var foressten litt snaks til C20LET Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Sakset fra General & Technical Info on The Cavalier Turbo Engine Type - C20LET Layout - 4 cylinder in line, 1998cc Max Power - 204bhp (150kW) @5600RPM Max Torque - 206.5lb/ft (280Nm) @2400RPM Specific Output - 102bhp/litre Power to Weight - 144BHP/tonne Installation - transverse, front, four wheel drive Made of - aluminium head, iron block Bore/Stroke - 86/86mm Comp Ratio - 9.0:1 Valves - 4 per cylinder, DOHC Ignition and Fuel - Bosch Motronic M2.7, Catalytic converter Turbo Type KKK16, integral water cooling and oil lubrication Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Og kan trimmast til ein million hk ved å doble trykket eittpar gonger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 ElCamino var jo til god hjelp, alt du sa stemte... IKKE? =) Er kkk turbo ja, og 204 hk orginalt med 280nm orginalt ladetrykk er 0.6 bar.. Så fyren overher har pasta rett inn fra læreboka. Men RaCk denne motoren har meget stor potensiale SAMT den er holdbar! Trimming? http://www.tigerspeedparts.no Noen av motorene kommer også med coastcast topp (cosworth) som på min.................................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 men, jeg kan ikke så mye teknisk om motoren, det er det nok flere som kan svare på bedre enn meg, Du i den svarte corsa b'n f.eks.. husker ikke nick :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 :) Den har potensiale altsaa? Gode ting Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 ja vist har den potensiale! stikk inn på tigerspeedparts.no , som jeg nevnte ovenfor! lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 jeg gj;r bare research paa et prosjekt jeg skal proove aa bytte til meg. :op Men takk. :D Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
radius_ Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 har en vectra 2000 med c20let.. motoren funker veldig bra.. eds motorsport selger komplette trimsatser som øker effekten alt fra 240-250hk til ca 370hk.. så det er nok muligheter...:) Siter 94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Disse motorene er sinnsykt lette å trimme til ca300hk. Tiger han som seller deler på tigerspeedshop. Har kjørt ca 350tkm med sin c20let. Det eneste du trenger for å komme opp i 300hk er en chip og en større cooler. Skal du over dette begynner det å koste. Da må du ha nye råder, oljekjøling under stempla, nytt innsug, ny turbo, nytt grenrør+++ Litt ettersom hvor mye hk du skal ha. Motorene koster ca 20-25t får dem billigere oxo men er da ikke mye å spare på, da du må koste på dem litt. Er det noe du lurer på så er det bare å sende meg en pm eller en mail. Jeg får stort sett tak i ALT til disse motorene. Alt i fra carbon deler til ferdiglagde grenrør i show finish+++ Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg