TL3518 Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Da har endelig turboen på bilen til fattern havarert. Har nå montert en Garrett 1548V turbo, har hatt av bunnpanna (den var jaggu limt på ja..) å rensa oljesila. Har også bytta alle dysetetningene, da ene dysa lakk litt. Er det noe mer som bør/må gjøres? Leser noe om et filter en plass som pleier å tette seg. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2013 Sitter et filter i blokka der oljetilførselen til turboen går ut. Kast filteret Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Rensa tur og retur løpet og fjerna filteret. Går fint nå. Ble endel mer trøkk i motoren også, men går i nød når man holder fjøla i gulvet i 3 og 4 gir. Må nok få chippa den. Itilegg til både under og overlading fikk jeg også feilkode P138b glødepluggrele og C1288 bremsetrykksensor på prøveturen. Bremsetrykksensoreren skjønner jeg er en svakhet på Ford også (er det komplett ABS enhet eller rep sett som på vw?), men hva med glødepluggreleet? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Hvis jeg ikke husker feil får du hydraulikkblokka og styreenheten adskilt. Når det gjelder gløding tror jeg du får den koden hvis en eller flere plugger har gitt opp. Understreker tror Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.