bilamatøren Skrevet Mai 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 Hei! Har en 1,4 Polo, 99-modell. Forleden skulle broren min bare flytte den ut av gården(den hadde stått stille ca et døgn), men da han begynte å gasse ville ikke venstre bakhjul bevege seg(alle utenom venstre beveget seg). Vet ikke om dette har med brekket å gjøre eller bremsen på venstre bakhjul? Etterhvert fikk han "kjørt den løs". Har kjørt bilen en liten tur og nå ser alt normalt ut, men redd det kan skje noe med bremsene om det er det? Da jeg begynte å kjøre lyste varsellampen gult for ABS, men den gikk av ca et minutt etter jeg hadde kjørt. Burde jeg få den på verksted eller er dette bare typisk gamle biler og et engangstilfelle? Det har ikke skjedd lignende før. Har i det siste merket at når jeg slipper gassen mens jeg kjører, beveger rattet seg noen få cm til høyre. Kan dette ha noe å si, eller er det noe helt annet? Det er ikke noe store greier, men legger merke til det da jeg f.eks kjører på rett vei. Setter pris på noen fornuftige tanker her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 Kan være noe som ruster litt fast i bakbremsene. Anbefaler å åpne og sjekke at alt som ska være bevegelig er bevegelig, pusse bort bremsestøv og evt. rust på anleggsflater for bremsebånd, og smøre disse med litt kobberpasta. Du har trolig noe slakk i foringer, bærekuler, eller endeledd i forstillinga. Få dette sjekket og fikset. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg