Gå til innhold

Liana 1,6 Sport (2004) hvinelyd ved 3000 rpm

Ranger emnet


erlegr

Anbefalte innlegg

hjullager er typisk feil på liana. Og høres også sånn ut som beskriver hvis du er sikker på at d er høyre side. Har hatt ett tilfelle av at bakre diffrensial lager slik lyd også. Men da er lyden selvsagt på midten. ca 1,5 times jobb å bytte hjullager. Må presses

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar!

 

Lyden har vel egentlig kommet etter at jeg la om til sommerdekk (som forøvrig har riktig trykk). Underbygger dette mistanken om hjullageret?

 

Når jeg tråkker inn clutchen i fart, forsvinner lyden med en gang. Dersom det er hjullageret; vil ikke lyden fortsette mens hjulene snurrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyden kom etter du la på sommerhjul, da har jo ikke dette noe med hjullagret å gjøre. Da er jo det første jeg tenker at det er noe galt med dekket ditt på høyre side. Og når du sier at lyden blir borte når du tråkker inn clutchen så har det jo ingenting med hjula dine å gjøre!! Hvis du bare slipper opp gassen å triller, uten å trykke inn clutchen, er lyden der da? Er den konstant helt til du trykker inn clutchen ??

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg slipper gassen og triller med omdreining over 3000 rpm er lyden fortsatt der. Slutter når motoren går under 3000 med/uten gass. Merkelig. Ellers ble lamdasonden nylig skiftet. Kan det være eksosmanifolden (eller pakninga)? Jeg får vel kanskje ta den på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Du hører lyd høyre bak, og du har fikset lambda sonde, som altså er foran, og lyden kom etter du la på sommerhjul, og lyden blir borte når du trår inn clutch og under 3000 omdr.

 

Høres VELDIG merkelig ut :P haha..

Men det er ikke bare ett eksosdeksel? Det er også vanlig på liana. Spesielt det på bakpotta. Å det er jo høyre bak. Stikk innom RSA BIL oslo (ensjø) De hjelper deg med dette gratis vil jeg tippe :) Hvis det skulle være eksosdeksel. De finner uansett ut hva feilen er for deg gratis.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår