gassrovdyret Skrevet Mai 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 (endret) Har en passat 1.8t 99 mod som har begynt å fjuske på tomgang. ryker også fra eksos akkurat når den fjusker. varierer mellom hvit røyk og mørkere røyk (ingen blårøyk). når den er kald går den ganske normalt, kan helt fint kjøre med den, er bare på tomgang den fjusker. ut fra eksos kommer det en blanding mellom tørkede oljerester og vann. lukter surt fra eksos. Ingen tendens til vann i motor eller olje i overløpstank. bruker ikke olje. Sotede plugger lambdasonde ble kobla ut og merka pittelitt bedre tomgang men røyk fortsatt fra eksos målte motstand på coiler og di var ok lekker ikke vann. luftmengdemåler ble rensa og problemet ble ikke bedre. for meg så virker det som om det er feil blanding, kan det vere motortempsensor som tuller seg og gir feil signal for blanding? Noen som har gode forslag? :) Endret Mai 9, 2013 av gassrovdyret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gassrovdyret Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 (endret) ingen som vet om hva det kan være?:) har tatt diagnosekontroll på 2 forskjellige verksted og di fant ingenting. Endret Mai 10, 2013 av gassrovdyret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Er det kun på tomgang dette skjer? Tatt diagnose etter problemet har vært tilstede uten å stoppe motor før diagnose? Tempsensor til ECU kan du måle, aller helst burde du sett hvilke verdier ECU ser, vha VCDS/VAS, for å være sikker. Å kople ifra lambda vil fort ta knekken på den så kople den på igjen. Test med en verifisert fungerende LMM (om du har tilgang til det). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gassrovdyret Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 kun på tomgang dette problemet er, er ett lite rykk i bilen om jeg triller i en nedoverbakke og gir gass igjen på lavt turtall, men dette skjer ikke ofte. har brukt 1000 kr på diagnose nå, og ingen av di 2 verkstedene fant noen feil. bilen gikk helt fint på tomgang når di målte. når jeg kom hjem igjen så begynte problemet igjen....typisk! :) Lambdasonden hadde jeg kobla ut i bare ett minutt og den er kobla til igjen nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Diagnose på merkeverksted? Er som jeg sa viktig å ta diagnose etter problemet har vært tilstede uten å stoppe motor først, dette fordi en del mindre alvorlige feil slettes når tenning skrues av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gassrovdyret Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 ikke diagnose på merkeverksted. takk for tips, skal prøve igjen med å ikke stoppe motor før diagnose:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg