Gå til innhold
Bilforumet.no
pebe1

Bilen min dabber av ved pådrag

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

I løpet av sommeren i fjor har det skjedd 3-4 ganger at den plutselig dabber av når jeg gir gass. jo mer jeg gasser, jo mer dabber den. Den sviver stort sett like fint på tomgang. Dette varer i maks 1 minutt, så er alt som normalt igjen. Jeg har montert et universalt bensinfilter i motorrom som det kommer masse luft i når dette skjer. Det er nok av bensin på tanken. Det er en 1983 Opel Senator 3liter med manuellgir. Hva kan dette skyldes??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser i profilen din at du har en 3,0E, dvs innsprut av LE-jetronic typen.

Om dette skje selv om du har mye bensin i tanken, så er det mest sannsynlig at du har en lekkasje på bensintilførselen.

Kontroller drivstoff pumpa som sitter oppunder ved bakakselen. Siden du ikke har merket det, så er det sansynlig at det er lekasje før pumpa, så den suger luft inn, og ikke får sluppet så mye ut. Er det etter pumpa så ville du mest sansynlig ha merket en lekasje. (ca 3bar fuel trykk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.