Gå til innhold

Peugeot partner trekker dårlig!

Ranger emnet


coverty1dk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Peugeot Partner 2001 1.4 bensin som ikke går som den skal, trekker veldig dårlig, går til tider ujevnt på tomgang, ryker til tider mye, og av og til blått.

Startet med at bilen ikke ville starte for sirka et år siden, da fant jeg ut at kontakten mellom ledningsnett og motorstyreenhet var irra i stykker, denne har jeg bare kuttet ut og skjøtet alle kabler, så kom symptomene igjen. Tenkte med en gang, skjøtene, men de var det ikke. Tokk ut starteren og den var passe grønn inni når jeg splitta den. Pussa den veldig godt og smatt den inn igjen, funket som bare det, men så begynte motoren og gå dårligere og dårligere.

Tenkte plugger, de har jeg byttet uten hell. Tenkte tett drivstoff-filter, det har jeg byttet uten hell. Har justert ventiler uten hell. Bensinpumpa går, og leverer nok med trykk til railen.

Lest litt rundt om denne bilen og motoren, og funnet ut at toppakning er et svakt punkt på disse bilene. Men den bruker verken olje eller kjøleveske.

Noen som har noen formeninger eller vært borti det samme? Hvis ikke blir jeg en sinke i trafikken framover :P

Takker på forhånd for alle svar!

Mvh Erlend

- 2011 - Audi A4 1.8TQ B5 1997 Avant

- 2010 - BMW E36 318IS 1993 Coupe - SOLGT

- 2010 - BMW E36 318I 1992 Sedan - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten ingen motorlamper lyser. Har ikke fått lest ut feillager enda.

Motoren stanger på 3000rpm og kommer en fryktelig rar lyd. Som om turtallsperren er flyttet ned til 3000 :P

- 2011 - Audi A4 1.8TQ B5 1997 Avant

- 2010 - BMW E36 318IS 1993 Coupe - SOLGT

- 2010 - BMW E36 318I 1992 Sedan - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår