Gå til innhold

Løsne bolt på veiv og rep topp til z10xe

Ranger emnet


PerKarsten

Anbefalte innlegg

Prolog:

Motor begynte å bråke enda mere enn vanlig (3 syl.) Etter hvert trakk den dårlig, og nektet så å starte.

Slette den så til Opelverksted og fikk da beskjed om at strammeren(e) til registeret var gått og at kjedet hadde hoppet over tenner på kamakslingene. Da med påfølgende krasj ventiler/stempler.

Repoverslag 20.000,- og dermed ikke lønnsomt å reparere ( 2001 mod, 102.000 km)

Slepte den hjem og begynte å skru selv for å se hvor ille det var. Etter mye om og men fikk jeg av toppen. Kamakslinger, ventiler, stempler mv. er like fine ! Hadde derfor vært unødvendig med den store jobben samt utgifter til ny topp-pakning og bolter.

Er derfor nå i ferd med å demontere dekselet over registeret, MEN støter da på et noe uventet problem, hvordan få løsnet senterbolten på veivakselen (crankshaft pulley hub retaining bolt)??

Den sitter som støpt. Har ordentlig verktøy, men makter ikke å få løsnet den.

Noen gode rådf fra noen der ute som har opplevd det samme ??

 

Hilsen

Frustrert hobbymekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår