Quattro73 Skrevet April 25, 2013 Rapporter Share Skrevet April 25, 2013 På bildet under ser du DPR markert med rød firkant. oppe i høyre hjørne på den røde firkanten går det en kabel som ender i en plugg, denne pluggen sitter på kaldstartsdysen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2013 (endret) aaaaaaaaa. Jeg trodde det var den pluggen som er i i midten til høyre der jeg :) Kan ikke så mye om bil enda, men det er det ikke alle verksteder som kan heller har jeg skjønt så:) Endret April 25, 2013 av Audi80-1992 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Da prøvde jeg å ta av den kablen til kaldstartdysa, men merket ingen forskjell på bilen. fortsatt like vanskelig å starte. Og prøvde med startgass, og da økte motoren litt på turtall når jeg sprayet akkurat i overgangen til motoren fra luftfiltere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2013 Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Og prøvde med startgass, og da økte motoren litt på turtall når jeg sprayet akkurat i overgangen til motoren fra luftfiltere Kan du spesifisere nærmere, evt. ta et bilde og markere. Er uansett et tegn på at motor suger falskluft, og som sagt er dette typisk feil ved de fleste motorproblemer. Gummibelgen må sjekkes, samt slanger og rør som går inn på den. Eller marker på mitt bilde... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 [ATTACH]38087[/ATTACH] Hvis jeg sprayet startgass rundt de stedene så økte bilen på turtall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2013 Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Da tar du av den store gummibelgen og sjekker den grundig for sprekker. Sjekk alle rør og slanger koplet inn på denne, samt slanger til ISV (tomgangsregulator). Sjekk også slangene som er på gasspjeldet. Slangene er markert her. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Lite spørsmål til. Bilen lekker ikke på tomgang, men med en gang jeg setter på tenning og bensinpumpa begynner å gå, så lekker det, så da er jo lekasje etter pumpe, og til slangene som går vidre til motorrom... Fant ut at det var 3 slanger og er lekasje ved den ene klemma, og der drøpper det bra når bilen står på tomgang. Men når bilen kaldstarters så vil det jo føres inn mer bensin så da får jo motoren nok, og da starter den jo. for lekker ikke noe mer da en det gjør på en varmstart. Og når jeg kobler av ledningen på kjølesensoren, vil ikke da motoren tro at den er kald og føre inn mer bensin da? siden den starter jo da jeg gjør det. For det er rart at bensin problemene og start problemene skulle starte likt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Bilen lekker ikke på tomgang, men med en gang jeg setter på tenning og bensinpumpa begynner å gå, så lekker det, så da er jo lekasje etter pumpe, og til slangene som går vidre til motorrom...Fant ut at det var 3 slanger og er lekasje ved den ene klemma, og der drøpper det bra når bilen står på tomgang. Her skriver du motstridende, tolker det slik at det ikke drypper når motor og tenning er av, men drypper ellers. Drypper det av den slangen som går til bensinfilteret så er det den som kommer fra pumpe og går frem til motoren. Den andre slangen er retur fra bensintrykkregulatoren ved mengdefordeler, den siste er for bensindamp. Men når bilen kaldstarters så vil det jo føres inn mer bensin så da får jo motoren nok, og da starter den jo. for lekker ikke noe mer da en det gjør på en varmstart. Pumpa leverer mye mer bensin enn motor klarer forbruke, uansett. Pumpa levererr også 10 bar trykk, regulert ned til 6.5 bar i regulator. Lekkasjen har ikke noe med dine startproblemer å gjøre så leng.e det bare drypper. Og når jeg kobler av ledningen på kjølesensoren, vil ikke da motoren tro at den er kald og føre inn mer bensin da? siden den starter jo da jeg gjør det.For det er rart at bensin problemene og start problemene skulle starte likt. Når du tar av pluggen på tempsensoren vil motor få mer bensin ja, altså kompanserer det for den falskluften motor suger inn. Fiks falskluften og fiks bensinlekkasjen, er to separate feil og at du oppdaget de samtidig er nok en tilfeldighet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 (endret) [ATTACH]38171[/ATTACH] Ser ut som det er den som jeg har satt en firkant rundt som det lekker av :) Endret April 30, 2013 av Audi80-1992 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80-1992 Skrevet April 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 [ATTACH]38174[/ATTACH] Tok en titt under der igjen, og ser ikke ut som det er slangene, men akkurat det feste der, eller hva det er. men ser jo ut som årene begynner å ta litt på slangene også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.