Gå til innhold

Danniiel: Vw Golf 2 1,6TD

Ranger emnet


Danniiel

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan skrur man egentlig opp trykket? Må man ettermontere noe, eller er det bare en skrue eller noe sånt som justerer en ventil? Haha, ikke vet jeg :) Har alltid lurt på dette og det her virker til å være en god anledning til å spørre.. ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skrur man egentlig opp trykket? Må man ettermontere noe, eller er det bare en skrue eller noe sånt som justerer en ventil? Haha, ikke vet jeg :) Har alltid lurt på dette og det her virker til å være en god anledning til å spørre.. ;)

 

 

 

Det finnes flere typer turboer. De mest vanlige er den jeg merker av her. Du løsner først en mutter for å så skru akslingen innover, Da går trykket opp. Og utover går trykket ned.

 

kan ver du har en turbo med en slange på, Da kan denne kuttes i to og blokkes. Men anbefalerda at det monteres boost control.

 

Hust at du må stille opp dieseltrykket før du kjører noe særlig mer turbotrykk..

 

 

[ATTACH]38286[/ATTACH]

Juster opp dieseltrykk

 

 

 

 

[ATTACH]38287[/ATTACH]

Turbotrykksregulator. der ser du også slangen jeg nevnte

 

 

 

 

 

 

 

[ATTACH]38288[/ATTACH]

Juster turbotrykk opp ved og skru akslingen INN

post-60266-13804855004378_thumb.jpg

post-60266-13804855004484_thumb.jpg

post-60266-13804855004532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ladder nå 1bar. + den ladder på "normal" kjøring:p de gjor den ikke før..

Da måtte jeg presse den. Nå ligger den på rundt 0.3 bar på vei opp til 80 km/t :)

 

det er bra:). ikke press motoren for hardt enda, da ting kan gå galt om du plutselig mater på med trykk. blås ut av den litt etterhvert:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, idag ble de vist kjøpt en golf 2 til !:o

Denne gangen ble det en golf 2 med en god del utstyr.

Så gler meg til og begynde og plukke deler ifra den og ha

på den blå :)

De av utstyr er f.eks orginal sentralstyring. orginal defa alarm.

Så dette er litt av de som kommer på den blå. 90 fangerene kommer

også på. bakruta sida der er gti (?) iallefall en vinge :)

Tak trekke siden det er svart :) så muligens bakstilligen, siden der er

skive. Var også trekk over hjulbrønnene så de kommer i den blå.

Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå :)

 

486839_347035788733240_304709898_n.jpg

945329_347080922062060_1821657238_n.jpg

 

Fikk tatt over felgene på den som jeg skal ha :)

 

XDrJxsg.jpg

9LvtoLx.jpg

Golf Mk2 1,6 TD

Kjærligheten vokser ikke på trær, den bygges i Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så begyndte jeg og plukker over deler ifra

dele bilen :) Begynder bakerst og jobber meg frammover :D

Begyndte med baklyktene, siden de er røde nede og hvite oppe.

Men er bare midlertidig :) Har bestilt noen som er røde nede og svarte oppe.

Så begyndte jeg bak i bilen. I delebilen så er det svart tak, iden blå så er det lyst :p

Ikke noe fint for og si de sann... Planen blir og bytte ALT til svart innvendig, og

prøve og skaffe meg komplett skin :)

Men ja.. Fikk lagt på "trekk" på siden over der hjula sitter. Der var bare orginal fargen til bilen..

Så der vart det ett trekk. Fikk lagd meg en plate over reservehjule. Der var bare en slags matte :s

Fikk lagt kablene "OK" Skal muligens bytte sub og forsterker med en kompis, så ikke bry dere om

den midlertidige festinga :p Blir ikke de bytting så kommer jeg til og skru de fast i plata, og legge kablene litt skikligere :)

Blir også og lage seg en plate og ha på ryggen på bakseta. Som jeg skal feste forsterkerene i.

Fikk også hatt på andre sanne plater som sitter ut på sidene av hatthylla, de som var der var plast, de som er der

nå er trekt orginalt i stoff. Fikk også byttet panel som går opp til take i svart. Take blir bytta til svart når jeg får tid :)

Så bagasjeromme er iallefall ferdig nå !:)

Her er bilder !

FØR:

2RHfPZk.jpg

 

ETTER:

A2wOuQp.jpg

CRsWRzR.jpg

Endret av Danniiel

Golf Mk2 1,6 TD

Kjærligheten vokser ikke på trær, den bygges i Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, idag ble de vist kjøpt en golf 2 til !:o

Denne gangen ble det en golf 2 med en god del utstyr.

Så gler meg til og begynde og plukke deler ifra den og ha

på den blå :)

De av utstyr er f.eks orginal sentralstyring. orginal defa alarm.

Så dette er litt av de som kommer på den blå. 90 fangerene kommer

også på. bakruta sida der er gti (?) iallefall en vinge :)

Tak trekke siden det er svart :) så muligens bakstilligen, siden der er

skive. Var også trekk over hjulbrønnene så de kommer i den blå.

Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå :)

 

486839_347035788733240_304709898_n.jpg

945329_347080922062060_1821657238_n.jpg

 

Fikk tatt over felgene på den som jeg skal ha :)

 

XDrJxsg.jpg

9LvtoLx.jpg

Hvorfor plukke den i deler?. den er jo fin!. er det en gti? siden den har svart taktrekk og skivebrems bak?. kun gti som ble levert med skivebrems bak mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes den svarte er for fin til å plukke i deler jeg altså! Hvorfor ikke bare bytte over diesel motoren til den svarte? :) Eller bare ta vare på den svarte og bare la den være.. Den var jo fin, bortsett fra førervinduet da hehe :D Eller er det noe feil med den kanskje?

 

Kun GTi som ble levert med bakskive ja, det er jeg rimelig sikker på.

Min har også DEFA alarm, ifølge et klistermerke i vinduet, tenkte bare det var for å skremme bort tyver jeg? Eller fungerer det faktisk? haha :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre.. virker som alt fra den svarte/grønne skal inn i den blåe..

Synes den svart/grønne var finere(personelig mening), så hvorfor ikke sette den istand?

Er vell sann de er tenkt ja :)

Grunnen er vell for den grønne bilen er FULL i rust.

Jeg har ikke garasje.. Hadde jeg hatt en garasje med løftebukk så hadde

jeg helt sikkert laget til denne bilen. Men når jeg må skru ute så

frister ikke det og likke under bilden og sveise rust :P

Golf Mk2 1,6 TD

Kjærligheten vokser ikke på trær, den bygges i Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plukke den i deler?. den er jo fin!. er det en gti? siden den har svart taktrekk og skivebrems bak?. kun gti som ble levert med skivebrems bak mener jeg

Om det er en GTI vet jeg ikke.. Står bare Golf GT bak :)

Som jeg akkurat skrev oppom så er det ALT for mye rust

til att jeg skal begynde med den. Jeg og synst den er mye

finere. MEN det er kun på utsiden :P

Golf Mk2 1,6 TD

Kjærligheten vokser ikke på trær, den bygges i Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes den svarte er for fin til å plukke i deler jeg altså! Hvorfor ikke bare bytte over diesel motoren til den svarte? :) Eller bare ta vare på den svarte og bare la den være.. Den var jo fin, bortsett fra førervinduet da hehe :D Eller er det noe feil med den kanskje?

 

Kun GTi som ble levert med bakskive ja, det er jeg rimelig sikker på.

Min har også DEFA alarm, ifølge et klistermerke i vinduet, tenkte bare det var for å skremme bort tyver jeg? Eller fungerer det faktisk? haha :)

Heheh, det med vindue er att gammele eier har reve av sot. Så sitter limen igjen.

Kan få se om jeg får skaffe skilt nr e, så sjekke med biltilsyne om det er en gti eller ikke :)

Er iallefall ikke en gti motor som sitter nedi :P

Defa alarmen funker, Høy lyd. Med de første så trodde jeg det var en sann varmer :P

Kom ikke på att Defa hadde alarm.. Så jeg trykte og herjet på med kontrollen, åpna døra

og der begyndte alt og lage lyd.. Fyyyyfaaen hvor jeg kjipte meg !

Golf Mk2 1,6 TD

Kjærligheten vokser ikke på trær, den bygges i Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår