KIRK Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Min far har en 98 (ish) Partner 1.4, gått rundt 150K. For ei stund sida begynte å plutselig daue noen sekunder under kjøring når den var varm. Men dette ble bare verre og verre og til slutt daua den for godt, og nekta å starte før den var kald igjen. Jeg var bortom og så på den i dag, da hadde den ikke vært starta på over 2 uker. Jeg kinna og den sveiv i 1 sekund, og etter det var den stein dau. Har sjekka bensintilførsel, og den får bensin. Hadde også av coil og plugger og det var gnist på alle sammen. Pluggene var derimot gråe, så den går tydeligvis magert. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre men. Uansett skal det etter min logikk ikke være noe i veien, så jeg skjønner ikke en dritt. Bensinmotorer er ikke mitt sterkeste punkt. Noen som har vært borti det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 Bensinpumpe som leverer for lavt trykk eller ikke går når motor går? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KIRK Skrevet April 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 Har ikke sjekka om den stopper når motoren går, men hva kan isåfall være problemet med at den sviver til bilen blir varm? Nå starter den ikke i det hele tatt for sikkerhets skyld. Er det mulig at det rett og slett er coil som er dårlig, og gir for lite strøm til at den vil tenne under trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KIRK Skrevet April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Har funnet feilen. Det var bare dårlig kontakt til bensinpumpa. Dro ut kontakten som henger under tanken og rensket den og smørte på vaselin, så starta den og gikk som ei kule :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg