brani Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 (endret) Lager en ny tråd jeg, kanskje jeg legger inn andre spørsmål i denne tråden etterhvert så jeg slipper å lage så mange tråder. Har en 200D med manuelt 4-trinns gir. Problemet er at det er så sinnsykt hardt å gire. Må jo nesten bruke to hender for å få dratt den helt over i revers (ja, jeg løfter opp girstanga først). Er også veldig hard å få de i de "venstre" gira, altså 1. og 2. gir. Hvis dere skjønner, så er girstanga veldig hard å flytte på. Er det egentlig et problem (jeg syns det er et problem), eller er det heelt normalt?? Har ikke prøvd andre mercer før... Hva synes dere? På forhånd takk Endret April 23, 2013 av nicbra Siter Mercedes-Benz W124 200D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Det er helt normalt... Det verste er at det er sant. Det skal nok ikkje være slik, men som oftest er disse gamle bilene veldig harde å gire, spesielt sideveis. Sideveis er eg rimelig sikker på sitter i selve spaken, det er tre stag, og de er kun frem/bakover bevegelse, sidevegs bevegelse foregår inni spakstellet, og det bestemmer hvilket av disse 3 stagene den skal dra i. Vet om ett par som har fått senebetennelse etter å ha kjørt 124 med manuell :-) Moral, kjøp MB med automat. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Jeg har kjørt en w201 med det motsatte syndromet. Spaken var HELT slapp, og man merka overhode ikke at man satte den i gir. Dette ga en rimelig spesiell kjøreopplevelse kan du si... Så støtter den, mercedes er best med automat. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brani Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Ahh... Jaja, da får jeg bare leve med hard girspak. Bra det ikke er noe som er feil da. Har et annet spørsmål; jeg har nesten ikke lys i instrumentpanelet eller de andre knappene. Det er noe lys så vidt det er (hvis jeg ser riktig), men jeg får ikke dimma dem opp. Får heller ikke trykka inn knappen for å nullstille triptelleren, og det er jo den samme knappen som dimmeren. Hva tror dere kan være feil? Siter Mercedes-Benz W124 200D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Eg trur ikkje at 300d med manuell mekanisk kasser er sånn som dette. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brani Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Noen flere som har erfaring med hard giring på w124? Bare for å bekrefte at det er normalt... Vil det eventuelt hjelpe å bytte girolje?? Siter Mercedes-Benz W124 200D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 Som eg prøvde å si, det er ikkje unormalt, men det skal nok ikkje være slik. sideveis bevegelse sitter i spaken. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brani Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 Tror faktisk ikke det er normalt allikevel. Har fiksa det! Tok av girkula og trekket, og smurte opp bevegelige deler med WD-40. Aldri kjent den så lett før :) Siter Mercedes-Benz W124 200D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avantgarde E320 Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 (endret) Jekk opp bilen å smør opp stag overføringer m spray kjedeolje :) blir bra da Endret Mai 22, 2013 av Avantgarde E320 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brani Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Jekk opp bilen å smør opp stag overføringer m spray kjedeolje :) blir bra da Hvorfor? Funka fint med WD-40 under trekket til girstanga... Siter Mercedes-Benz W124 200D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg