Gå til innhold

Glassskade på forsikring

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Hadde en bil på Eu kontroll og den ble ikke godkjent pga slitt frontrute. JEg syntest ikke den er slitt men den har 3 små hakk etter steinsprut.

 

Må ruten byttes eller kan den kanskje slipes?

 

Noen mener og at det går an å ta dette på forsikringen men er det ikke 2000 kr i egenandel da? Kan jo ikke akkurat være gratis å få den byttet.

 

Bilen det gjelder er en golf 2 så jeg har ikke akkurat lyst å bruke enorme summer på den

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk eit brev frå If rett ved sia av meg her:

----------------

 

Bilglass - Reparerer skaden - spar egenandel

 

Mange skifter hele glassruta unødig etter en liten glasskade. Derfor har vi bestemt at du sparer hele egenandelen hvis du i stedet reparerer skaden. Ved en reperasjon sparer du både tid og penger - og ruta blir normalt like god som før.

 

Hvis du får en glasskade, kan du ringe oss på 02400. Vi hjelper deg med å gå skaden reparert.

 

-----------------

 

Dette gjelder viss du har If.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere selskap som dekker rep av steinsprut uten omkostninger for kunden.Men en slitt rute må evnt slipes og det må du betale selv.Krav til ruten er at den ikke skal ha vesentlig nedsatt sikt og ikke ha skader av betydning i et område som tilsvarer et A4 ark foran føreren.Blir opp til den enkelte kontrolør å avgjøre.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinsprut

 

Ved skader på frontruta i form av steinsprut, kan dette i mange tilfelle la seg reparere og derved unngå å skifte ruta.

Ved besiktigelse hos RIIS BILGLASS vil dette kunne avgjøres.

 

En reparasjon er en utbedring som raskt lar seg utføre og hvis du har kaskoforsikring,

vil det ikke koste deg noen ting. Ingen egenandel.

 

Reparasjon vil heller ikke føre til tap av bonus.

 

For å kunne foreta en reparasjon i stedet for en utskifting, vil steinsprutens størrelse og plassering være avgjørende.

 

Du kan trygt overlate til våre fagfolk å bedømme om en reparasjon med fordel bør gjennomføres.

 

http://www.bilglass.no

 

Tror ikke du får det dekket med delkasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips: Ikke prøv å lur ruta ut av lista med skrujern eller noe...

Ta en skarp kniv. Stikk den rett inn mot ruta kant i kant med ruta, og skjær rundt hele veien. Da er det bare å presse ruta ut innenifra. Du finner sikkert en golf med knust rute på høggern også, så da tar du lista fra denne, dersom gamle lista di er ødelagt.

Lykke til...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Steinsprut

 

Ved skader på frontruta i form av steinsprut, kan dette i mange tilfelle la seg reparere og derved unngå å skifte ruta.

Ved besiktigelse hos RIIS BILGLASS vil dette kunne avgjøres.

 

En reparasjon er en utbedring som raskt lar seg utføre og hvis du har kaskoforsikring,

vil det ikke koste deg noen ting. Ingen egenandel.

 

Reparasjon vil heller ikke føre til tap av bonus.

 

For å kunne foreta en reparasjon i stedet for en utskifting, vil steinsprutens størrelse og plassering være avgjørende.

 

Du kan trygt overlate til våre fagfolk å bedømme om en reparasjon med fordel bør gjennomføres.

 

http://www.bilglass.no

 

Tror ikke du får det dekket med delkasko.

 

Har du cut'n'pasta detta fra en side eller?

hehe

 

Under forsikring står det:

Er kjøretøyet dekket av kasko- eller delkaskoforsikring vil i prinsippet følgende bestemmelser gjelde:

 

Ved reparasjon av steinsprutskade vil ingen egenandel bli avkrevd. Det vil med andre ord bety at

reparasjonen er gratis for deg.

 

delkasko holder altså :]

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mach1

Mener det er slik at steinsprutskade er det ingen egenandel på, men om steinspruten har blitt til en sprekk, så blir det egenandel på 2000,-

 

Hvis det er sprekk må du vel bytte hele ruta. Bytta rute på min for 1 år siden eller 2 og da måtte jeg ut med 2000kr. 1 uke senere fikk jeg en steinsprut typisk nok, men den ble tetta uten kostnader.

 

Var med å bytte rute på golfen jeg hadde, da bare sparka vi forsiktig ut den gamle ruta og dro på den nye med tråd..null problem;)

97 Polo 1,4 16V

77 Polo 1,1

x-96 Polo Colour Concept

x-85 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Bytta rute på A6'en til fatter'n for 2 uker siden. Det var sprekk der, så det ble 2000,-

 

Rett før fattern solgte vår forrige A6 i januar i fjor, bytta vi også rute. Der var bare steinsprang, så det var ingen egenandel.

Men obs! der satte de speilen for lavt.:mad:

Det var C4 Chassis. På den A6'en vi har nå (C5 chassis) kom ruta med speilfoten på plass. Der gikk det greit.;)

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår