Gå til innhold

Lakkere en front leppe i abs plast. Trenger tips\hjelp.

Ranger emnet


engern

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en front spoiler leppe i dag, den er abs plast. Jeg kjøpte den brukt så den har ett lag med matt svart lakk på. Den var ferdig grunnet fra fabrikk når den var ny.

Jeg skal lakkere den i mørk blå metallic. Hva må jeg gjøre med den for og få lakken til å sitte?

 

Jeg tenkte å vaske den grundig først. Så vaske den med avfetting. Så pusse den litt matt før jeg har på plast primer.

Etter det tenkte 2-3 lag med lakk, så 2-3 lag med klarlakk.

 

Den blir lakkert med spray bokser.

 

Er det en grei fremgangsmåte? Eller må jeg gjøre noe mer?

Holder plast primer fra biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du vasker den godt med såpevann og silikonrens før du begynner på den.

 

Hvis delen er grunnet fra fabrikk og den er lakkert med svart matt,holder det bare og matte den ned.De stedene du evt går igjennom,må grunnes med plastprimer.

 

Fargen legger du i tynne strøk og venter til det er tørt før du legger på neste.Når du har dekk i fargen er du ferdig;)

Du kan bruke hårføner eller varmepistol til og tørke fargen mellom strøkene,så går det litt fortere.

 

Når det kommer til klarlakk kan du kjøpe en 2K klarlakk på sprayboks.Holder mye bedre enn en 1K klarlakk.

 

Det du også kan gjøre er og slipe den klar til lakk/plastgrunning selv og få et lakkverksted til og lakke den for deg.Vil ikke koste deg noe mer enn 1000-1500 kr inkl.mva.Det er en løs del og man kan ikke ta noe mer enn det for en slik jobb.

Bare materialene dine kommer vel på over 500 kr.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår