Hyperstress Skrevet April 8, 2013 Rapporter Share Skrevet April 8, 2013 Jeg klarte å få en del hologram / swirls i lakken på hele bilen min. Det er en mørkeblå Audi A6 2008. Bilpleiefirma pratet om at en måtte ha en full 2-step rubbing eller noe, og det kostet 5000kr. Hvis jeg skal skal kvitte meg med disse selv, kan noen hjelpe meg med "step by step" hva som må gjøres og hvilke produkt som må benyttes? Hørt om wurth "anti hologram" - Funker det? Vedlagt bilde er ikke min bil, min bil er ikke fullt så ille, men det viser hva jeg snakker om. Disse hologrammene vises bare i sollys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Oi oi oi, den bilen på bildet så ikke akkurat lekker ut :D Bra produkter til å fjerne "hologram/swirls effekt" på mørke farger er f.eks. 3M Fastcut, Mirka T10 eller SPP1001 fra PPG :) Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwvento Skrevet April 16, 2013 Rapporter Share Skrevet April 16, 2013 Kan du bruke maskin ville jeg gått over hele bilen med Mirka A12 på myk pute og Wurth sin anti hologram på myk pute etterpå. Det viktigste er og ikke polere for store flater av gangen....med en gang du merker at poleringen begynner og "tørke" så la maskinen "flyte" uten og legge trykk på den. Hvilke bilpleiefirma var det som skulle ha 5000 for jobben? For den prisen så skal bilen jaggu meg glinse.... Siter "Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autounion Skrevet April 20, 2013 Rapporter Share Skrevet April 20, 2013 3M Fastcut, Mirka T10 , Mirka A12 og PPG SPP1001 er som nevnt veldig bra, men sjekk ut denne også : http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?6666660Zjcf6lVs6EVs66SR7nCOrrrrQ- Siter AUDI ALL THE WAY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyperstress Skrevet April 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2013 Hvis jeg går for 3M, må jeg da kjøre Grønn rubbing, Gul Polering, Blå anti Hologram og deretter voks? Hvis en må alt det så kommer det jo opp i et par tusen bare i utstyr, i tillegg til all jobben. Eller holder det bare å kjøre anti hologrammet eller noe? Som dere skjønner så har jeg ikke brukt så mye tid på dette før. - Bortsett fra da jeg lagde Hologrammene, da tok jeg med god tid slik at det ble skikkelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Floff Skrevet April 27, 2013 Rapporter Share Skrevet April 27, 2013 Kan du bruke maskin ville jeg gått over hele bilen med Mirka A12 på myk pute og Wurth sin anti hologram på myk pute etterpå.Det viktigste er og ikke polere for store flater av gangen....med en gang du merker at poleringen begynner og "tørke" så la maskinen "flyte" uten og legge trykk på den. Hvilke bilpleiefirma var det som skulle ha 5000 for jobben? For den prisen så skal bilen jaggu meg glinse.... 5000kr for polering er da ikke mye, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krekar Skrevet April 28, 2013 Rapporter Share Skrevet April 28, 2013 Hvis jeg går for 3M, må jeg da kjøre Grønn rubbing, Gul Polering, Blå anti Hologram og deretter voks? Hvis en må alt det så kommer det jo opp i et par tusen bare i utstyr, i tillegg til all jobben. Eller holder det bare å kjøre anti hologrammet eller noe? Som dere skjønner så har jeg ikke brukt så mye tid på dette før. - Bortsett fra da jeg lagde Hologrammene, da tok jeg med god tid slik at det ble skikkelig... 3m er best synes jeg,det tar en del tid men blir helt topp resultat. du må nok regne med en 6-8 timer men da har du en ny bil. du har jo også polish til mange biler,det går ikke så mye av dette stoffet. så det blir ikke så dyrt som det høres ut som.:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyperstress Skrevet April 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2013 3m er best synes jeg,det tar en del tid men blir helt topp resultat. du må nok regne med en 6-8 timer men da har du en ny bil. du har jo også polish til mange biler,det går ikke så mye av dette stoffet. så det blir ikke så dyrt som det høres ut som.:m'm: Men må jeg legge på 4 omganger? Rubb, Polish, Anti hologram og voks? Eller holder det bare med en eller to av dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyperstress Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Jeg gikk til innkjøp av 3M-serien med puter som er nevnt tidligere i tråden, i tillegg til en DA-maskin. Det ble jo noen kroner, men resultatet ble utrolig bra! Som sagt hadde lakken min nesten like mye hologrammer som bildet i første innlegg, i tillegg hadde jeg utrolig mye "vaskestriper" eller hva jeg skal kalle det. (Se vedlagt bilde). Har også lagt ved bilde av resultatet. Veldig fornøyd, selv om det tok 8 timer, hvorav 4 på 17.Mai... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Ble jo veldig bra dette her da, verdt 8 timer detta vel :) Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krekar Skrevet Mai 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 der ser du,dette kommer du til og like. ta noen biler for kompisene dine så går du fort i pluss. jeg tar 1000-1500 pr bil. beror på hvor ille det er.:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg