Gå til innhold

Hvordan fjerne hologram / swirls?

Ranger emnet


Hyperstress

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å få en del hologram / swirls i lakken på hele bilen min. Det er en mørkeblå Audi A6 2008. Bilpleiefirma pratet om at en måtte ha en full 2-step rubbing eller noe, og det kostet 5000kr.

 

Hvis jeg skal skal kvitte meg med disse selv, kan noen hjelpe meg med "step by step" hva som må gjøres og hvilke produkt som må benyttes? Hørt om wurth "anti hologram" - Funker det?

 

Vedlagt bilde er ikke min bil, min bil er ikke fullt så ille, men det viser hva jeg snakker om. Disse hologrammene vises bare i sollys.

post-77261-13804854942119_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bruke maskin ville jeg gått over hele bilen med Mirka A12 på myk pute og Wurth sin anti hologram på myk pute etterpå.

Det viktigste er og ikke polere for store flater av gangen....med en gang du merker at poleringen begynner og "tørke" så la maskinen "flyte" uten og legge trykk på den.

 

Hvilke bilpleiefirma var det som skulle ha 5000 for jobben?

For den prisen så skal bilen jaggu meg glinse....

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går for 3M, må jeg da kjøre Grønn rubbing, Gul Polering, Blå anti Hologram og deretter voks? Hvis en må alt det så kommer det jo opp i et par tusen bare i utstyr, i tillegg til all jobben. Eller holder det bare å kjøre anti hologrammet eller noe?

 

Som dere skjønner så har jeg ikke brukt så mye tid på dette før. - Bortsett fra da jeg lagde Hologrammene, da tok jeg med god tid slik at det ble skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bruke maskin ville jeg gått over hele bilen med Mirka A12 på myk pute og Wurth sin anti hologram på myk pute etterpå.

Det viktigste er og ikke polere for store flater av gangen....med en gang du merker at poleringen begynner og "tørke" så la maskinen "flyte" uten og legge trykk på den.

 

Hvilke bilpleiefirma var det som skulle ha 5000 for jobben?

For den prisen så skal bilen jaggu meg glinse....

 

5000kr for polering er da ikke mye, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går for 3M, må jeg da kjøre Grønn rubbing, Gul Polering, Blå anti Hologram og deretter voks? Hvis en må alt det så kommer det jo opp i et par tusen bare i utstyr, i tillegg til all jobben. Eller holder det bare å kjøre anti hologrammet eller noe?

 

Som dere skjønner så har jeg ikke brukt så mye tid på dette før. - Bortsett fra da jeg lagde Hologrammene, da tok jeg med god tid slik at det ble skikkelig...

 

3m er best synes jeg,det tar en del tid men blir helt topp resultat. du må nok regne med en 6-8 timer men da har du en ny bil. du har jo også polish til mange biler,det går ikke så mye av dette stoffet. så det blir ikke så dyrt som det høres ut som.:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3m er best synes jeg,det tar en del tid men blir helt topp resultat. du må nok regne med en 6-8 timer men da har du en ny bil. du har jo også polish til mange biler,det går ikke så mye av dette stoffet. så det blir ikke så dyrt som det høres ut som.:m'm:

 

Men må jeg legge på 4 omganger? Rubb, Polish, Anti hologram og voks? Eller holder det bare med en eller to av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg gikk til innkjøp av 3M-serien med puter som er nevnt tidligere i tråden, i tillegg til en DA-maskin. Det ble jo noen kroner, men resultatet ble utrolig bra! Som sagt hadde lakken min nesten like mye hologrammer som bildet i første innlegg, i tillegg hadde jeg utrolig mye "vaskestriper" eller hva jeg skal kalle det. (Se vedlagt bilde). Har også lagt ved bilde av resultatet. Veldig fornøyd, selv om det tok 8 timer, hvorav 4 på 17.Mai...

post-77261-13804855054173_thumb.jpg

post-77261-13804855054071_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår