Magnum 310 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Heisann. Kjøpte meg akkurat en 2004mod. Partner med 270000 på telleren. Jeg fikk beskjed om at registerreima var slete, men når jeg fikk av deksel fann jeg fort ut at reima var heil og fin. Har prøvd å starte den på startgass, men den tar fortsatt ikke. Skiftet dieselfilter. Tok ut ene dysa og den ser ut til å ha fin sprut. Lånte meg en biltema komp.måler. testet på syl. 1, nåla bevegde seg så vidt. Rundt 2-3 bar kan jeg tenke meg. Sidn jeg uten problem snurret motor rundt med skralle tok jeg ikke bryet med å teste de andre. Her var det tydelig at komp, ikke er til stede. Har skrudd av toppen, stempelringene ser tette ut. Ventilene går som de skal. Kom over en tråd her om shimsing av innsugsventilene. Noen som vil utdype dette for meg? Hørtes sannsynlig ut her, for jeg mener det var trykk ut innsuget. Noen andre meninger? Blir kjempeglad for forslag. Har selv tenkt på veivkile, men da ville ikke register stått riktig. Regreim og dieselpumpe ble skiftet på 221000. Hvor lange er intervallene på regreima på disse? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Ta en sylinder lekkasje test og finn ut hvor det lekker. Av tidligere erfaring vet jeg at det etterhvert kan bli trøbbel med kompresjon ved kald motor på disse motorene. Mest sannsynlig er det innsugsventilene som ikke lukker helt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum 310 Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Ta en sylinder lekkasje test og finn ut hvor det lekker.Av tidligere erfaring vet jeg at det etterhvert kan bli trøbbel med kompresjon ved kald motor på disse motorene. Mest sannsynlig er det innsugsventilene som ikke lukker helt. Takk for svar. Litt sent å ta sylinderlekkasjetest nå som jeg har tatt av toppen? Hvilket utstyr trengs for å ta en slik test og hvor får man kjøpt det? Takk for svar! Tenkte å helle litt diesel i toppen å se hvor fort det renner ut. Det sier jo litt om hvor tette ventilene er i alle fall. Og måle klaring mellom ventilløfter og kam. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Ja, er forsent når toppen er av. Men, gjør som du selv sier, hell diesel inn i innsug og eksos og se om det renner ut ventilene. Mål også klaring mellom kam og ventil når du først er i gang :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum 310 Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Målte ventilklaringen, kom ikke imellom med 0,05mm føleblad en gang. Så her må det nok shimses på nytt. Går det ann å få kjøpt nye shims eller må de på en eller annen måte slipes ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Mulig du får kjøpt tynnere, men å slipe ned er jo en enkel sak hvis du har en bekjent i nærheten med plansliper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.