aarryk Skrevet Mars 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2013 (endret) Har hatt problem med å få bilen i 1. og 2. gir når oljen er kald nå i vinter, men går som normalt når varm. Men nå går det ikke å bruke mer enn 3. og 4. gir. Greia er at girstanga er helt slarkete og løs..trenger ikke å dra den i vinkelrette bevegelser. Kan dra den i 1. og rett bort til 3. og 5. Kan nesten slå borti spaken, og den svinger seg en runde før den stopper. Virker som en bolt/skrue eller noe er løs/knekt av nedi der. (Sjaltemekanismen?) Skal se litt. Gjøres dette fra inni bilen, eller man må under bilen (over girkassa)...? Endret April 15, 2013 av aarryk Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet April 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 (endret) Har sjekket litt, og klarer ikke å lokalisere feilen... Frustrert! Girspaken er løs i sidevegs bevegelse, så uansett hvor man skyver spaken, så går den i 3. gir fremover, og 4. gir bakover (fordi det er de nøytrale girene). Om (du tror) du setter den i 1. gir, så kan du fra den posisjonen skyve spaken rett til "5. gir" (den er fortsatt i 3. gir) Ingenting av armer eller fester som virker løse over girkassa. Er dette noe under girspaken, eller er det inni girkassa? Endret April 15, 2013 av aarryk Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Ta av mansjetten før du girer, vil da se hva som gir seg. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/283158-slarkete-girspak-audi-100-a.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Går ikke spaken rett ned i kassa på disse?Gjør den det er det vel fare for at kassa må ned, kan være alt fra en splint som er røket til knekte ting eller slitne deler... Quattro 73, where are You? Er her Einar :) Svarte endatil før deg ;) Men nei, spaken går ikke rett ned i kassa på noen 80/90/100/200/A4/A6 osv.. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 hehe :-) Og eg merka det ikkje før nå... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Det jeg merker nå, det er at jeg kunne trenge et glass med noe meget sterkt oppi --- gi meg styrke --- http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/304012-audi-100-stv-1992-styrestrom.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet April 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Her er sjaltemekanismen på bilen: Nr 11 på bildet fungerer som den skal, framover og bakover. Men det er sidevegs jeg ikke forstår. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Hvordan er prismespoet på stag 34, klemme 54 og skrue 55? Og bolt 35? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 Det jeg merker nå, det er at jeg kunne trenge et glass med noe meget sterkt oppi --- gi meg styrke --- http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/304012-audi-100-stv-1992-styrestrom.html Troll? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Det var klemmen og prismesporet som var helt løst fra hverandre. Skrudde igjen 13 mm-bolten, og nå er girspaken tight og god!! :) takk for det! Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.