Gå til innhold

Columbus - Avspilling audio via bluetooth

Ranger emnet


Peavey

Anbefalte innlegg

Hvis det er likt som på volkswagen:

 

La telefonen koble seg opp på vanlig måte, slik at telefoninfo kommer opp i displayet. Start avspilling av musikk fra telefonen, så trykker du media, og velger bt-audio. Da har du lyd. Valget BT-audio kommer ikke opp før du starter avspilling, men har du først gjort det holder den seg der helt til du slår av tenninga igjen. (Litt rar patent egentlig, burde jo være mulig å velge BT-audio hele tida...)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er likt som på volkswagen:

 

La telefonen koble seg opp på vanlig måte, slik at telefoninfo kommer opp i displayet. Start avspilling av musikk fra telefonen, så trykker du media, og velger bt-audio. Da har du lyd. Valget BT-audio kommer ikke opp før du starter avspilling, men har du først gjort det holder den seg der helt til du slår av tenninga igjen. (Litt rar patent egentlig, burde jo være mulig å velge BT-audio hele tida...)

 

Har prøvd dette, men uten hell. Får aldri valget om å velge bluetooth. Feltet er bare "grået" ut...

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har du prøvd etter at lydavspillingen har startet? Før telefonen sender ut lyd, er det ikke mulig å velge bt audio.

 

Hvis dette ikke funker, må du spørre en skoda-forhandler. Enten er det noe galt, eller så har du ikke mulighet for bt-streaming. Noen biler har bare bt handsfree, ikke musikk-avspilling.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har du prøvd etter at lydavspillingen har startet? Før telefonen sender ut lyd, er det ikke mulig å velge bt audio.

 

Hvis dette ikke funker, må du spørre en skoda-forhandler. Enten er det noe galt, eller så har du ikke mulighet for bt-streaming. Noen biler har bare bt handsfree, ikke musikk-avspilling.

 

Jeg har prøvd og la spotify spille (lyd kommer fra telefonen) men får aldri valget om å velge bluetooth.

Det er slik du mener ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så lyden kommer fra telefonen? Da er det nok noe rart ja.

 

På transporteren gjør jeg det som jeg skrev over, og når tlf er tilkoblet og jeg starter avspilling, kommer det ingen lyd fra telefonen. Da trykker jeg media(på spilleren), og bt-audio (også på spilleren).Da kommer lyden fra høyttalerne i bilen.

 

Så hvis ikke dette funker er det enten en annen fremgangsmåte, eller så har du ikke denne muligheten. I en litt eldre transporter som en kollega har, kan han slå på "audio over bluetooth" på spilleren, men kan allikevel ikke spille noe fra telefonen. Rare greier egentlig. En Skoda-forhandler bør uansett kunne gi deg et svar på dette :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann, har du løst dette problemet? Jeg sliter med nøyaktig samme problem. Har snakket med møller som bekrefter at det er en oppdatering på min Columbus (fra versjon 1104 til 1304), men de kan ikke svare på om dette løser problemet. Venter enda på å få vite hva det eventuelt vil koste meg med oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har du løst dette problemet? Jeg sliter med nøyaktig samme problem. Har snakket med møller som bekrefter at det er en oppdatering på min Columbus (fra versjon 1104 til 1304), men de kan ikke svare på om dette løser problemet. Venter enda på å få vite hva det eventuelt vil koste meg med oppdatering.

 

Jepp jeg fant ut av det :)

Man må koble telefonen opp to ganger.

En gang for mobilbruk og en gang som media spiller.

Det gjøres via den lille skjermen mellom instrumentene,

i telefonmenyen. Bare se der så skjønner du det sikkert.

Ta kontakt hvis ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg fant ut av det :)

Man må koble telefonen opp to ganger.

En gang for mobilbruk og en gang som media spiller.

Det gjøres via den lille skjermen mellom instrumentene,

i telefonmenyen. Bare se der så skjønner du det sikkert.

Ta kontakt hvis ikke :)

 

Prøvde på dette, men i phone menyen mellom instrumentene får jeg kun følgende valg: phone book, last calls, received calls, missed calls og back...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på dette, men i phone menyen mellom instrumentene får jeg kun følgende valg: phone book, last calls, received calls, missed calls og back...

 

Enn menyen der du parret telefonen for første gang mot bluetooth?

Det er under denne bluetooth menyen at media spiller valget ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår