Ford4life94 Skrevet Mars 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 Hei ! Jeg har oppdaget en tikkelyd som kommer fra venstre side av motoren. Den kommer når du holder halv gass, eller om du kjører ut 1 eller 2. giret, og slipper. Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer med denne lyden ? Er en forholdsvis rask og høylytt tikking. Den høres fra utsiden, men du hører den best om du sitter inne i bilen... Har leita og spurt en del verksteder, men ingen som har noe konkret svar på hva det kan være. Har lest litt, og ser at det kan være at spjeldene i innsugsmanifolden kanskje er slitte. Bilen har gått 235k. Håper noen vet hva det er, for det begynner å irritere meg! Takk for alle svar ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 Sannsynligvis utslitt opplagring på innsugsspjeld ja. Kjekt å reparere før spjeldene forsvinner inn i topplokket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford4life94 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Tusen takk for svar ! Skal sjekke opp dette så fort jeg får muligheten :) Men det er ett forholdsvis enkelt tiltak dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2013 Skift innsug. Ca 4 lapper + jobb Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg