Siv 1987 Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Hei, jeg har nylig kjøpt en 1999 modell Toyota corolla g6 med 1.3 motor. Bilen er kun kjørt 66000 km. Har forhørt meg på div verksteder om det er nødvendig å bytte registerreima og hva som eventuelt skjer med motoren dersom den skulle ryke. Har fåttlitt forskjellige svar så håper det er noen som har greie på dette her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kpick Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Reima skal sannsynligvis byttes på ca 90 000 km ELLER etter 6 år, alt etter hva som inntreffer først. Uansett, hvis den ikke er byttet siden bilen var ny for 14 år siden så bør du gjøre det nå for å unngå motorhavari og da blir det nok dyrt å reparere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv 1987 Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 Reima skal sannsynligvis byttes på ca 90 000 km ELLER etter 6 år, alt etter hva som inntreffer først. Uansett, hvis den ikke er byttet siden bilen var ny for 14 år siden så bør du gjøre det nå for å unngå motorhavari og da blir det nok dyrt å reparere. Er du sikker på at motoren skjærer seg når registerreima ryker? Noen mener at da stanser bilen uten at motoren får skader.. Alle servicer på bilen er fulgt men det står ingenting i serviceheftet om registerreima har vært skiftet så jeg regner med at den ikke er skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 (endret) Om det er motor type 4E-FE, så har jeg sett indikasjoner på at denne vistnok akal være "non interference" slik at det ikke blir store skader om reima ryker. Uansett så bør du i alle fall ta av deksler å inspisere reima ! Ref. bl.a.: http://www.toyotanation.com/forum/130-7th-generation-1993-1997/337471-interference-engines.html -- Endret Mars 10, 2013 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg