Gå til innhold

Bilstereo Audi A4 B5

Ranger emnet


stianfoldnes

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig byttet ut alt orginalt i min Audi A4 B5 -99, skal koble på en 4.kanals forsterker(4x 55watt) som trekker 280watt max, hvor stor dimensjon på strømkable vil jeg trenge(10mm²)? Like stor på + og Jord? Kan jeg koble den på denne røde kabelen her vist på bildet (nr30 lengst til venstre)

 

post-73657-13804854868742_thumb.jpg

post-73657-13804854868578_thumb.jpg

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, du kan IKKE koble deg inn der. Trekk en egen kabel fra batteriet (husk sikring), kjøp en 20mm2 kabel så er du sikker, koster ikke stort uansett :)

 

Har en del 25mm² Jordingskabel liggende så bruker bare den, men er det ikke stress å trekke den igjennom torpedoveggen? skal jeg bare koble en egen sikring på den kabelen? siden lasten blir ca 23-24A funker 30A glass sikring?

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen skal sikre kabelen, og har ikke så mye med hvilken forsterker du kobler til. Du kan fint ha en 60A sikring til 25mm2 kabel ;)

 

Ja sant nok :) var bare ikke sikker på hvor stor strømføringsevne den kabelen hadde i forhold til forleggningsmetoden.

 

@TKarlsen, hvor anbefaler du å legge strøm kabelen? Venstre side? og Signal kabelene på høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du åpner panseret, og ser til høyre for batterirt (eller bilens venstre side) så har du en svart boks. skru opp den. der kan du trekke kabelen inn i bilen

 

Hvordan mener du jeg må gjøre det når det gjelder den svarte boksen som fører inn til bilen, med tanke på å fortsatt ha den helt tett? bore hull + gummi nippel?

 

edit: tok den bare med en ny nippel jeg (thorsmans) tetta rundt med litt sikaflex, burde funke! Takker for hjelpen her så langt! :)

Endret av stianfoldnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår