TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Nå idag har anlegget begynt å tulle med meg. Startet opp bilen, satte i USB pennen med ny musikk. Fant en bra sang, men i det jeg skrur opp 1/2 til fult så blir musikken helt borte, og anlegget lager en høy skrape lyd. Da jeg demper volumet kommer musikken tilbake. Det skjer på både CD, DAB og på USB musikken. Hvorfor? USB musikken slår ut fortere enn DAB. Kan dra opp volumet mer på DAB, om ikke USB pennen står i spilleren Prøvde også å dempe volumet på forsterkeren, men det ble ikke bedre Forsterker: Dynabel BF0756 Høytalere som er tilkoblet: Focal PS165 (Frontsett), 2stk Focal P30DB (Bassere) Spiller: Pioneer X6500DAB Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Er ikke noen strømkabler som er dårlige da? Anlegget bruker jo mere strøm når du skrur opp lyden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Strømkabel til? Sjekket bak med forsterkeren. Der ser alt bra ut. Ingen skade, alt er skrudd til. Signal kablene sitter der dem skal sitte osv Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Dårlig jording er jo ein klassiker! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Strømmen til spilleren f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Dårlig jording er jo ein klassiker! På forsterkeren? Har brukt belte feste som jordingspunkt. Lakken ble slipt vekk. Det har jo virket før. Har virket helt siden sommeren. Eneste jeg har gjort i det siste er å bytte høytalerne i dørene. Det er det Strømmen til spilleren f.eks? Den har jo den standard ISO kontakta. Og den er jo koblet i. Men jeg kan jo dobbel sjekke hvordan statusen er bak der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Hadde samme problem som deg for mange år siden at spilleren kuttet ut. Det viste seg at det var dårlig kontakt i en kabelsko. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Da håper jeg det er det. Skal få dratt ut spilleren imorgen og gå over kontaktene. Håpe det hjelper Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Det skader vel kanskje ikke å legge opp egen strømkabel til spilleren vel? Kjøpe ny strømkontakt på ebay, så modifisere den. Klippe alt av kabler på kontakten jeg ikke bruker. Også gå opp til 2.5mm² på strøm og dra den rett på batteriet. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Noen av disse kan vel brukes? Monteringstilbehør for bilstereo - Biltema Husk på sikring på kabelen,skal sitte nærme som mulig batteriet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Nei, blir en sånn. Eneste jeg bruker til spilleren er strøm, tenning, og GND. Da vil jeg både slippe den store klumpen bak spilleren. Og tykkere kabel nærmere spilleren. Ikke ha flere ledd som det kan bli feil på Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Jeg har alt problemer med plass bak i der, så det vil bare være bra om jeg fikk mer plass der. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 (endret) Har sett litt mer på anlegget nå idag. Har byttet ut en sånn jalla automatsikring med en ANL sikringsholder beregnet for 53mm² kabel. Ser litt bedre ut en den jalla løsninga som var der. Jeg har sett bak på spilleren. Alt ser jo greit ut, og alle kontaktene sitter i. Men enda så kommer den høye skrape lyden da jeg kommer over et viss nivå. Har også merket nå at den kutter de høye tonene/effekten før den kutter helt ut. Så er det spilleren som er kaputt? Prøvde nå å koble en phono-jack kabel mellom forsterkeren og mobilen. Da kunne jeg spille høyt igjen uten tull. Så da ligger jo feilen et sted rundt spilleren Endret Mars 1, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Mars 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Er litt tom for ideer nå gitt!Lykke til videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg