ZtriDer Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Hei. Jeg har en Audi A4 1997 1.6L (101hk). Jeg lurer på om noen av dere vet hva som kan være galt med den? Symptomene er slik. Når jeg skal starte og bilen er kald, veldig kald (vinter), må jeg slure enn 4-5 sekunder får den starter. Når motoren er varm trenges det "bare" 2-3 sekunder. Når jeg kjører sakte, i byen eller områder hvor man må kjøre sakte, og jeg trykker inn clutchen og så bremsen, hender det at turtallet detter ned til ca 500rpm ett øyeblikk. Er motoren kald kan det hende at bilen kvæles. Motoren har en tomgangs rpm på ca 1100. Noen ganger når jeg gir gass, føles det som om motoren gir "motstand" før den klarer å øke turtallet. Akkurat som om den ikke tenner ordentlig. Jeg har skiftet plugger, luftfilter og bensinfilter. Noen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 I sånne tilfeller er det greit å ta en diagnose test på bilen. Det høres dyrt ut, men møller tar ikke så mye for en sånn sjekk. Da vil du få vite alt som er galt på bilen. Billigere det enn å prøve å bytte ut en etter en del Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Ta diagnose, men høres litt ut som du har en gåen LMM. Men kan også være falskluft / vackumlekasje. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtriDer Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 (endret) takk for tilbake melldingene :) Lit vanskelig å ta test hos Møller, bor i Hammerfest :s Hvordan kan jeg dobbelsjekke at det er LMM som er gåen? Og hvordan sjekker jeg om falskluft/Vakumlekasje? Endret Februar 26, 2013 av ZtriDer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Ingen som har vag-com da? Du kan kjøpe en vag-com kabel for slikk og ingenting på ebay, da får du lest ut og slettet feilkoder :) Prøv og ta ut kontakten til LMM når motoren går på tomgang, skjer det ingenting på turtallet så er LMM mest sannsynligvis gåen. Falskluft kan du sjekke ved og spraye startgass rundt om slager osv. Er ikke usannsynlig at du har noen morkne slanger rundt gass-spjeldet. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Feilkodeleser - Biltema Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg