wexhall Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Heisann. Opelen oppfører seg ikke helt om dagen. Problemet er at den går ujevnt på tomgang og den dropper fort ned til 500 RPM. Når jeg gir halv gass går den bare og rykker og dør ut, ergo ingen kraft i motor.. Dette skjer oftest rundt 1500-2000 RPM. Dersom jeg gir full gass er motoren som den skal, og gir fult drag. Når dette skjer kommer motorlampe på, men når den tenner blir bilen helt normal, og går akkurat sånn som den skal uavhengig av turtall og gasspådrag. Har tatt opp tomgangsregulator og renset den med 5-56. Da virket bilen normal i en stund (20 min) helt til jeg kom hjem og skulle starte den igjen, da var problemet der. ingen problemer når den er kaldstartet, men så fort det er noe temperatur på motor begynner problemene. Noen som har hatt lignende problemer, eller tips til hvordan jeg blir kvitt dette problemet? PS: har byttet topp-pakning for 4 uker siden pga høyt trykk i kjølesystemet (eksos), og da oppførte bilen seg normalt frem til for 2 uker siden da problemene begynte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Ta en diagnose Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Vil gjerne høre det om du finner ut hva det er for noe. Hender at jeg har samme symptomene på min. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janander61 Skrevet Mars 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2013 har sammme feilen med min , og har tatt diagnose på den og får opp kode 1614... er det noen her som vet hva den er for noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassoen Skrevet Mars 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2013 har sammme feilen med min , og har tatt diagnose på den og får opp kode 1614... er det noen her som vet hva den er for noe Feil på startsperra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2013 For min del var det veivakselsensor.. Byttet denne, og bilen var god som "gull". Kan eventuelt være greit og ta en diagnose eventuelt da en slik sensor koster ca 1000,- på CarParts | AutoParts in Norway | Opel | VW | Audi | Seat | Skoda. Dersom du har AC på bilen din er det et rent helv***e og bytte den siden hele AC'n må ut dersom du skal komme til. Dersom du ikke tar ut en diagnose på den kan du jo eventuelt ta opp kontakten og rense den med WD-40 eller lignende og se om dette hjelper. Kontakta sitter nede på bunnpanna på førersiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Takk for tilbakemeldingen :) jeg har heldigvis ikke ac, så da bør det vell være greit å komme til. Får ta en diagnose først jeg også. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg