Gå til innhold

Wolfrace voodoo - finne ut boltsirkler og hvilke biler felga passer på ? :)

Ranger emnet


MariusM5

Anbefalte innlegg

Står det virkelig ikke på baksiden av eikene altså??

 

Det kan jo se ut som det er en haug med forskjellige boltsirkler der... Uten å være helt snytsikker, så kan det se ut til at det er 5x ett-eller-annet...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke noe bak som jeg kan se, men det passer ikke på golf 3'en min, ikke bmw E36' min, ikke opelen til far eller kjerringa.

Finner ikke ut av det bare. Hva står det da evt bak ? :)

Bakpå felg-eikene bruker det å stå gravert/stemplet inn boltsirkelen på felgen, samt ET og felgstørrelsen.

 

Golf 3 er 4x100 (GTi og VR6 har 5x100). BMW e36 har vel 5x120.

Prøv Audi 100/A6 eller VW Touran Passat... dem har 5x112. Jeg tipper et skudd i blindet, at ene boltmønsteret kan være 5x112. Evt 5x114,3 (passer bl.a. Mazda ++).

Har en kompis som kjøpte en Audi S6 (5x112 boltsirkel). Han fikk med noen fine 18" felger med, som han gledet å sette på. Jeg titter på dem, og oppdager at det står 5x114,3 bakpå en av eikene. Da solgte han dem til en kompis med en Mazda 929.

 

Hvis det ikke står gravert inn, boltsirkelen, så får du bare ta elimineringsmetoden: Ta med deg en jekk, og testmontèr en felg på bilene til kompisgjengen din. ;)

 

Evt. teste mattekunnskapene litt. Står her hvordan man finner ut boltsirkelen... :)

 

fint innspill, men det hjalp dessverre ikke meg noe :p

vil vite hvilke biler disse på passer til :p

 

Når du finner ut boltsirkelen, så finner du ut hvilke biler denne felgen passer på.

http://www.boltsirkel.no/ Her finner du boltsirkelen til alle bilene...

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår