Gå til innhold

Noe å spare på? Noe rust og defekter.

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Så var det tid for PKK igjen, og jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med Golfen. Det begynner og bli mye rust, og det er egentlig den som gjør meg i tvil om den er noe å fikse på. Hull i kanalen ved venstre bakdør og hjulbuene bak er bare kjeks.

Bortsett fra det er det et hjullager bak, noe greier i forstilling, clutch, panserlås og div. småpell som må tas. Det mekaniske er ikke noe problem å fikse, det tar jeg lett selv. Sveising derimot, er jeg ikke noe flink til.

Ellers er bilen i god stand. Starta den i dag etter at den har stått i 2 uker i streng kulde, og den starta med en gang og sveiv fint.

Synes den er for god til å kastes, og vil helst ha den litt til, men vet ikke om rusten setter en stopper for det?

 

Har noen bilder av bilen;

 

P2171566.jpg

P2171568.jpg

P2171567.jpg

P2171569.jpg

P2171570.jpg

P2171572.jpg

 

Hva ville du gjort?

"Søppel, kast den"?

Selg i deler?

Fiks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg la ut bilen her til salgs hel eller i deler for 2 uker siden, men fikk 0 respons.

 

Argument for å fikse den er at jeg ser på dette som en mulighet til å lære meg rustsveising. Jeg har jo Audien som jeg bruker til daglig, så mangler ikke bil :) Jobber også som blikkenslager, så plater til kanal er gratis :) Hjulbuer derimot, må nok handles.

Argument mot er at det er jo et vanvittig tiltak, har jo ikke noen grei plass og holde på med dette heller. En ting at det er kaldt og jævelig på låven, men skal flytte til våren, så da har jeg ingen plass og stå.

 

Får hive den ut på Finn, mulig det er mer interesse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Denne er fortsatt aktuell. Bilen har nå ligget ute for salg hel eller i deler i 3 mnd nå uten seriøs respons.

Har jo selvfølgelig kødderingeren "Tarjei" fra Oslo som titt og stadig ringer meg og påstår han traff meg på fest hos "Berit" forrige helg og hørte jeg skulle selge en Golf.

 

Så bare lurer, hadde DU gidda å tatt rusten? Alle andre problemer ser jeg ikke på som noe problem, så de fikser jeg lett. Har bare aldri vært borti rustutbedring, og vil jo helst vite om det er mulig å få den godkjent (og gjerne litt fint) før jeg setter igang og bruker penger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, nei jeg hadde aldri giddet tatt rusten på den bilen, ikke når det er så ille som her. Alt for mye arbeid, det koster mye mer enn det smaker. Og uansett hvor bra arbeid man gjør så kommer dævelskapen tilbake, om ikke på samme sted så et nytt ett. Golf 3 er mildt sagt elendige biler hva rust angår, så selg den i deler. Motor burde kunne selges hvertfall, karosseriert er søppel.

 

Og så er det slik med rust, når man begynner å pirke i den så finner man ut at det er ti ganger mer enn først antatt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar imot hele bilen på skroten da ;)

 

Interiør er muligens råd å selge, om det er fint og sportslig. Det samme gjelder med dynamo og starter, er deler som passer på en mengde biler, samt toppen på motoren om du ikke vil ha hele motoren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet jo det :) Mente at jeg synes det er for galt å hive hele bilen, så jeg må pelle av det som er noe å spare på, noe jeg foreløpig ikke har plass til.

Men javel, lurer på om jeg tar turen til rampa i morra, og får undersøkt den skikkelig under. Er det bare hjulbuene bak og kanalen får jeg se hva jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du prøver å fikse den opp så vil du ikke tape på det om det går skeis, i verste fall har du vrakpanten - uansett. Det eneste tapet er all tiden som gikk med, og om du kommer i mål så vil du nok ikke ha så høy timelønn for den jobben, men en erfaring rikere blir du.

Og som sagt, begynner man å pirke i slik kanalrust om på bildene dine, da detter geipen fort etter hvert som hullet vokser ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over det. Men jeg har faktisk sett værre tilfeller også. Når min bestemors Justy fikk nye hjulbuer rund baut og dempertårn bak vil jeg egentlig ikke gi denne dødsdommen ennå :) For den var hvertfall bare kjeks, etter sine 650.000 km (!).

Jaja, vi prøver (kansje). Får legge ut prosjekt, om noen skulle sitte med samme utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår