Gå til innhold

Trenger subelement til en dynaBel BF7501

Ranger emnet


MortenNilsen1989

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjører denne forsterkeren på en Clarion SW3013B, men tror ikke den tåler det helt da det kan lukte litt svidd sub når jeg spiller høyt over lengre tid. Uansett vil jeg ha mer trykk/bass etter at jeg oppgraderte frontsettet.

For all del den funker greit den jeg har, du kjenner det men vil ha mer.

 

Link til forsterker: dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter svidd, så betyr det at du presser elementet for hardt, og det burde du kunne høre for da låter det ikke bra ;)

Men når det er sagt, så er ikke det elementet du har noe å rope hura for heller... Så da er bare spørsmålet hvilket frontsett og forsterker til det du skal ha, samt hvor mye penger du vil bruke på sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter svidd, så betyr det at du presser elementet for hardt, og det burde du kunne høre for da låter det ikke bra ;)

Men når det er sagt, så er ikke det elementet du har noe å rope hura for heller... Så da er bare spørsmålet hvilket frontsett og forsterker til det du skal ha, samt hvor mye penger du vil bruke på sub ;)

 

Presser det hardt over lang tid da kommer lukta, men hører ingen forskjell på lyden. Pleier jo å skru ned når elementet begynner å lukte litt. Elementet ble egentlig bare kjøpt for å ha 3 uker i trøndelag så klager ikke. Vil vel ikke bruke mer enn 3-4000,- på et nytt element.

 

todleif: Det kan jo alltid forbedres, vurderer noen bassporter i hatthylla eller noe sånt.

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ja. Tenkte på det, men når jeg drev på så kappa jeg strømledningen litt for kort så forsterkeren står like ved luka + ekstra batteri. Så den jeg har nå står nesten bakerst i bagasjerommet. Peker mot skiluka da. :p Men vil ikke en 15" bli litt stor baki der? Tenker på kassevolum og slikt..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykke kabler bruker du til bassen?

 

jeg opplevde sånn brent lukt i bilen før da jeg spilte høyt. Men da jeg bygde ny kasse gikk jeg fra 2x1.5mm² kabler til 2x6mm² kabler. Da ble lukta borte

Husker ikke hva jeg bruker til kassa, men er ca det groveste jeg får inn i inngangen på kassa. Så tror ikke problemet ligger der.

 

Kommer helt ann på hvilken 15" du velger det, finnes de som ikke trenger så stor kasse også, samt at du kan bygge endel i bredden ;)

Kan du gi meg en link på en bra en? Sjekka litt men fant egentlig ingen jeg ville ha, vil helst ha en jeg kan koble i 1 eller 2 Ohm så jeg får utnytta forsterkeren litt :)

Endret av Driftmaster89
Leste feil..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feks: Digital Designs DD1515 15'' Dual 4,0 Ohm - Autodesign AS Trenger ikke stresse forsterkeren noe med det elementet, men det krever litt stor kasse :)

Ellers så har du dette feks: Ground Zero GZRW38SPL 2x2 ohm 1500W SPL Power - Judys Bilstereo

eller dette: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo dette krever minst kasse av disse tre. Alle tre er gode elementer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil egentlig ha 12" siden det har jeg mange kasser til.

 

Skal du ha det skikkelig bra i den bilen, så må du ha en kasse som passer mot seteryggen, så da har du kanskje ikke så mange kasser å velge i alike vel?? Også er det ikke sånn at du kan putte alle 12" i samme kasse. Noen vil ha stor kasse, noen liten, noen portet osv osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det funker bra med det jeg har nå, trykker ganske bra inn i bilen. Alle er forskjellige, fra små til store, bare noen få har porter. Men ser som regel på hva slags kasse elementet helst burde ha, for så se om jeg har kasse eller må kjøpe. Uansett så er jeg ikke ute etter såpass med trykk at det tar pusten fra deg, jeg vil bare ha det lille ekstra futtet som er igjen i forsterkeren osv.. Håper du skjønner hva jeg mener?

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår