vectra1996 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Vår 2001 audi A6 er importert og mangler derfor forståelig instruksjonshåndbok. Kan noen fortelle meg hvorfor glødelampen blinker når jeg står på tomgang...? Den gir seg når jeg kjører. Har ikke lagt merke til at det har vært sånn tidligere, men jeg har ikke stått så mye på tomgang heller da. Kan det være en varsko fra Audi om at det ikke er bra å stå på tomgang...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Alle biler tåler å stå på tomgang, så det er det ikke. Vil nok heller tro at det er et varsel tegn på at noe er galt. Og beste måten å finne ut av hva som er galt er å ta en diagnosetest på bilen. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Vet at bilen ikke har noe vondt av å stå på tomgang men tenkte at det var at Audi hadde blitt veldig miljøbevisste i 2001... =) Den lyser jo oransje så det er ikke noe farlig problem, men jeg tipper at det står hva det betyr i brukermanualen. Noen som har den og kan se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Når glødelampa blinker så forteller den om en feil som ligger i systemet. Kan være så mangt - så her blir diagnosetest ditt beste alternativ. Eneste glødelampa forteller er nok dessverre at det er en feil der Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 OK. Bare litt rart at den kun blinker på tomgang... men det blir det vel en diagnosetest da ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Det er fordi feilen kun er aktiv på tomgang. Som sagt, ta en diagnose :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 U281 VW Audi Skoda Seat VAG Can Bus Fault Code Reader Scanner Diagnostic Tool UK | eBay Kjøp deg en scanner selv. Koster så og si ingenting, og den kan spare deg for store summer :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Personlig har jeg veldig sansen for Autel VAG 405, der kommer feil opp i klartekst, ikke som kryptiske feilkoder. Har dog en helt annen pris enn den TKarlsen henviser til. Har selv Autel 405 men har ikke prøvd U281. Kommer det opp feil i tekst eller koder på den? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Jeg kjøpte en sånn U281 til faren min. Kommer kun opp feilkoder, men det følger med kodeskjema over hva de forskjellige kodene betyr. Selv har jeg en skanner som viser klartekst :) Men den koster jo litt mer så klart. Valgte kun en billig en til trådstarter. Gjør jo jobben sin den U281 også. Men man må slå opp hva feilkoden betyr. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Skjønner :) Eneste man kan være litt obs på er at man ikke plugger i diagnoseapparat med tenningen på. Det har forekommet at airbag har løst ut ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg