moarlow Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 hei, jeg og en kamerat skal kjøre på rudskogen til helga, men etter en sjekk på bilen så er vell egentlig kanalene borte.. bilen skal kjøres i vinter og så vrakes, så er ikke så veldig interessant å koste på bilen alt for mye. derfor lurer jeg på om noe har en ''quick fix'' for at det skal se greit ut, bør ikke være bra så lenge ikke andre ser at hele dritten er borte :P på forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Er det masse hull, eller er hele driten rusta bort? du kan jo stikke på lokale skraper og kjøpe noen kanaler, skjære ut de gamle og poppe fast de nye med tectyl i mellom, eller så kan du lime de fast, husker riktignok ikke hvilket lim du kan bruke. hvis du limer bør dette være i kombinasjon med at du popper den fast. Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Er det masse hull, eller er hele driten rusta bort? du kan jo stikke på lokale skraper og kjøpe noen kanaler, skjære ut de gamle og poppe fast de nye med tectyl i mellom, eller så kan du lime de fast, husker riktignok ikke hvilket lim du kan bruke. hvis du limer bør dette være i kombinasjon med at du popper den fast. hvor mye tror du det koster for et sett med kanaler da? de er nemlig borte 3/4 av veien :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Tenker på å få festa en 2" 4 og støperundt den, toppe det hele med rød bengalakk! Noen som har trua? Bil skal skrotes i mai likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Haha, må være den mest jalla løsningen jeg noen sinne har hørt om, men kjør på, pakk det hele inn i glassfiber og tectyl steinsprut beskyttelse :P Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Haha, må være den mest jalla løsningen jeg noen sinne har hørt om, men kjør på, pakk det hele inn i glassfiber og tectyl steinsprut beskyttelse :P jalla er fint når det ikke skal brukes annet en å ødelegge resten av bilen haha:P neida.. hadde vi prøvd å få bilen eu-ok en gang til så hadde vi investert i ny kanaler. begynner med å kappe bort restene av det som en gang var kanaler i morgen, så kan jeg ta noen bilder å vise hva jeg mener med at de er borte :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Verde Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Ja er enig når bilen skal skrapes uansett er det bare å bruke fantasien, Lykke til, kom gjerne med bilder, gleder meg til å se hvordan dette blir :D Siter - Volvo 242 B19 1978 (solgt) - Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 bare husk at kanalene er endel av bæringa i bilen... spesielt om dere skal på rudskogen og denge.... Tenker ikke på bilen, men dere som skal kjøre den når den plutselig ikke oppfører seg som dere hadde tenkt, fordi glassfiber og 2"4" ikke gjør jobben med å holde karossen stiv sånn som stålprofilen "kanal" skal gjøre... Nå er jeg sikkert skikkelig kjedelig, men la gå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Holder litt med Sven410 her, men om du skal gjøre det "litt" ordentlig, sveis på ett rør inni kanalen i tillegg som ekstra bæring. :D Vi alle har vell gjort litt jallamekk.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Byggskom!!! Beste middelet som finnes :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Har strengt talt sladda å herja noe grådig med bilen i vinter uten at jeg har lagt merke til noe ulumskheter i oppførselen til bilen,grunnen til at den skal jallamekkes er at det bare skal se bra ut. På den ene siden er kanalen helt borte halve veien nedover, mens på andre siden ser det "greit" ut, er gjennomrustet men ikke noe problem å få det til å se bra ut. Hadde jeg brydd meg om bilen så hadde jeg lagt litt mer tid og penger i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Ser mørkt ut, vi finner ikke noe sted eller en enkel liten garasjen som er varm til å holde på i en gang. Er vell tilfeldigvis ingen som kjenner eller har noe? Kan eventuelt leie for en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moarlow Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Var håpløst, vi ga opp før vi begynte å tok ke70n min i stede:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg