TKarlsen Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Noen som har prøvd seg på dette? AUDI A4 1.9 TDI , !!! Chiptuning !!! Performance chip | eBay Har søkt litt rundt på ebay etter ting til bilen og kom over denne. Er den type chipping like "farlig" som de power boksene? Eller er dette en god måte å chippe bilen på? Jeg har vært hos 2 chip sentere i høst, og ingen klarer å chippe bilen med ren programmering. Må bytte chip i ECU'en sier dem. Så er dette hva de vil gjøre da? Bare nappe ut den gamle, og sette inn den på ebay linken? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Har du kontaktet http://ultimo.no/tuning/audi-tuning.htm og hørt? Jeg har god erfaring med han. Har fått tunet; Golf MK4 TDI, Touran TDI, A6 C4 2,5TDI, Mondeo TDCI hos han, med vellykket resultat på alle. Hvis jeg ikke bytter ut Connecten min innen nær fremtid tenkte jeg å få denne tunet også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Jepp, snakket med han. Må bytte selve hjernen. Den jeg har er ikke programmerbar. Må inn til "hoved" kontoret dems i Drammen for å fikse det. De har ikke nok utstyr i østfold til å utføre jobben Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Hmm... Snodig, jeg har en bekjent som tunet en A6 C5 (1998) 1,9TDI 110hk hos han, mins å huske han fikk ca. (oppgitt) 145hk. Her var det kun programering som skulle til. Han var riktignok i drammen å gjorde det, men var ikke noen utskiftning av ECU. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 ja, er den AFN 110hk jeg har også. Min er en 99 da, og lå i midt mellom ny og gammel sa han som prøvde seg sist. Hva han mente med det aner jeg ikke, men han fikk ikke reprogrammert bilen. Prøvde flere OBD2 -> USB bokser Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Enda mer snodig :) Ifølge tabellen dems er det før og etter 2001 og Audi gjorde jo ikke noen forandringer på C5 før i 2002, men går det ikke så går det ikke. Du kan jo ta kontakt med han i Drammen og høre med han om han kan møte deg i f.eks Lillestrøm da? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Han i drammen hadde tid til å møte meg, og se på bilen :) Men tilbake til topic, er det noe av det samma han kommer til å gjøre da? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Som sagt tidligere, en bekjent med samme bil hadde kun programmering :) Men om det er noe ekstraordinært med din vet jeg ikke :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Ja, og i følge ETKA finnes det 6 forskjellige styre enheter til AFN motoren. Forskjellen på boksene er om man har automat, manuell. Elektronisk stab. kontroll osv osv. Kanskje jeg er så heldig at jeg har en som ikke kan lekes med :) Bruker å være heldig sånn :P Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Aha, da er det nok der det ligger, lykke til :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Har passat med AFN motor, måtte bytte chippen i ECU'en når jeg fikk den chippet. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Har passat med AFN motor, måtte bytte chippen i ECU'en når jeg fikk den chippet. Da har du nok motorstyring som meg. Hvordan var bilen etter chipping? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Går ganske mye bedre og billigere å kjøre :) Meget fornøyd, anbefales. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg