Gå til innhold

Skjøting av en kabel til bensinpumpe, når kabelen har røket i kontakten?

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har byttet pumpe i bilen min og en dag var jeg uten bensintrykk...Så en kabel som var løsnet... Litt sånn rar kontakt.... Endte opp med å borre et hull igjennom tank-amaturen...(Den runde som sitter i hullet på bensintanken med ut og retur slangene på. I tilleg til strøm til pumpa og tank måler. Var selvfølgelig ute av tanken når boring ble gjort. Men er jo en liten glipe imellom ledning og stål. Lurer på hvordan det er best å tette det.?

 

Tank amaturen ser slik ut:

 

20121010_001536.jpg

 

Det ble borret hull en "ledig" plass. Men noen som vet om en genial måte å tette dette på?

 

Takker :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et forslag, dra på Biltema og kjøp et sett med gummigjennomføringer. Jeg vet ikke hva de kaller det, men jeg kjøpte selv et sånt sett for ikke lenge siden. Veldig fint, mange størrelser, og genialt med tanke på når man trer ledninger gjennom metall :) Gummigjennomføringer, 125 stk. - Biltema

 

Det blir jo ikke 100% tett med bare en gummigjennomføring. Bruker du en gummigjennomføring og noe Tec7 så blir det tett :) Men vær sikker på at Tec7'en tåler bensin :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en skruekobling gjennom der med noe isolerende/tettende mellom, få dreid opp noen plasthylser som sentrerer skruen i hullet så man ikke risikerer kortslutning, så har man en løsning som er likebra som det de bruker orginalt på mange biler, og man har en skruekobling utepå tankarmaturet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår