Gå til innhold

Kjøpe 4 Seters Sports Veteran Max 1983 Mod utenlands - forslag?

Ranger emnet


paali10

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg og noen av mine venner skal til Europa neste år for å kjøpe en veteranbil, og deretter kjøre den gjennom Europa og hjem til Norge.

I Norge er grensen for at det skal være Veteran i år 1983, må være 30 år eller eldre. Så, her er kravene for vår bil: Max årsmodell 1983, må ha bakhjulsdrift, må holde 4 personer, må ha manuell girkasse, fortrinnsvis en cabriolet (må ikke være det), må være liten og ha bra kjøreegenskaper, og den må være pålitelig til en viss grad. Vi har sett på tre biler: Ford Mustang GT 83, Chevrolet Camaro Z28 og Porsche 944.

Først var vi alle enige om å gå for en Z28, men jeg oppdaget at denne bilen er ganske skjelden og dyr med manuell girkasse i Europa. Også motorene på muskel biler er store, så det kan bli et problem. Så det vi har landet på i øyeblikket er en Porsche 944. Jeg vet at bak setene ikke er så brukbare i Porschen, men hvis de kan brukes i det hele tatt kan jeg få mine venner til å passe inn.

Håper på noen bil forslag fra dere.

 

Takk,

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har både 928 og 944, 928 er bedre enn sitt rykte. MEN det forutsetter at du kjøper en vedlikeholdt bil. Både 928 og 944 har veldig dårlig plass i baksetet. Det er nok bedre plass baki 928, spesielt takhøyde. Jeg er under 180cm og kan ikke sitte baki 944en uten å bøye nakken... Det kan bli tungt gjennom Europa!

 

Hva med Mercedes SEC? Sportslig nok, og behagelig å cruise rundt i.

 

Når det gjelder 4-seters åpne sportsbiler så er det amcar som gjelder, det finnes veldig få europeiske biler som har dette.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både 928 og 944, 928 er bedre enn sitt rykte. MEN det forutsetter at du kjøper en vedlikeholdt bil. Både 928 og 944 har veldig dårlig plass i baksetet. Det er nok bedre plass baki 928, spesielt takhøyde. Jeg er under 180cm og kan ikke sitte baki 944en uten å bøye nakken... Det kan bli tungt gjennom Europa!

 

Hva med Mercedes SEC? Sportslig nok, og behagelig å cruise rundt i.

 

Når det gjelder 4-seters åpne sportsbiler så er det amcar som gjelder, det finnes veldig få europeiske biler som har dette.

 

Ja, Porsche blir nok litt dyrt/trangt. Så på Mercedes SEC, så grei ut men ikke helt min smak, ser også for meg at den kan bli vanskelig å selge videre men ellers grei.

Har sett litt på Camaro 83' Mod Cabriolet, å vet de er ganske pålitelige siden det er lite elektronikk. Litt høyt bensinforbruk er eneste "draw back". Har også god plass siden cabriolet.

 

Kommer dere på flere forslag er jeg glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev i første post:

"Hei folkens, jeg og noen av mine venner skal til Europa neste år for å kjøpe en veteranbil, og deretter kjøre den gjennom Europa og hjem til Norge."

.... men greit det, om du reiser, finner den du vil ha og kjøper den for å ta med til Norge i 2013, så kan den gjerne være en 1984 model ... men produsert i 1983 - du må ha bevis for at den virkelig er produsert i 1983 eller tidligere. Tror ikke Trans-Am skal være så mye dyrere enn Camaro, avhenger mest av extra utstyr motor mm.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev i første post:

"Hei folkens, jeg og noen av mine venner skal til Europa neste år for å kjøpe en veteranbil, og deretter kjøre den gjennom Europa og hjem til Norge."

.... men greit det, om du reiser, finner den du vil ha og kjøper den for å ta med til Norge i 2013, så kan den gjerne være en 1984 model ... men produsert i 1983 - du må ha bevis for at den virkelig er produsert i 1983 eller tidligere. Tror ikke Trans-Am skal være så mye dyrere enn Camaro, avhenger mest av extra utstyr motor mm.

 

Ja, skrev feil der.

Så en del dyrere ut på nettsiden Trans Am i forhold til f. eks Mustang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår