Bolln Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Byttet til ei brukt dieselpumpe på min Opel astra 1.7 TD 1999 model. Dette vart gjort på verksted. Probleme no er at det tar ca 20-30sek med å kinne for å då start på den. Bilmekanikeren fortalte meg endten va det fordi det var luft i systeme, eller så renne dieselen ut av pumpen når motoren blir slått av. Noen tips/triks for å eliminere probleme, eller må jeg skaffe ej ny pumpe? mvh Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Der går vel pumpa på registerreima, er denne timet riktig da tro? Hvordan ser returslangene dine ut da? Ingen tegn til lekkasje noe sted? Hvis problemet er at dieselen renner tilbake så må det komme inn luft et sted vil jeg tro. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Bilen går fint på tomgang og i fart. Timing vart gjort på verksted. Er på sjøen så får ikkje sett på returslangen. Men kan det være at det er den som sleppe inn falsk luft da? eller er det pumpa som er "defekt"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Var bilen lett å starte før når den pumpa som satt der var i orden? Om det er morkne returslanger så vil det komme inn luft i systemet og dermed må du kjinne lenge for og få fram diesel igjen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 bilen var lett starta den:) okey men vist slangene også er morkne, vil der ikkje lekke ut noe diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Men ekje der noe type ventil i pumpen som sørger for at dieselen blir der? For vist det kjem inn luft via retur slangen, så er vel pumpa et åpen system? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg