Gå til innhold

Ang. dere som har A3 1.8T. (Wastegate -> n75)

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

Kan dere sjekke om dere har en reduserings ventil på wastegate slangen som går til n75. altså en en slange fra WG og opp , og en fra n75 og ned. i midten kobles begge på en slangs ventil eller en redusering av noe slag?

 

får ikke ladet mer en 0.7-0.8. skal ligge på 1.1 ca. fjerne wg slangen fra n75 igår og da ladet den oppmot 1.5-1.6 , så altså ingen problem med turbo. men vil da evnt at restriksjonen ligger på flyten imellom reduserings ventil fra n75 til WG.

 

Hvis ingen andre har noen gode innspill ? Noen som har hatt andre problemer med den slangen evnt. lekkasje derifra ?

 

har prøvd å finne andre lekkasjer, men ingen som jeg har funnet med start spray og vakuum press på (-0.6 til ( -0.7 ). så vil si den er grei på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka med vag comen. billig shit, så får bare sjekka visse ting. men har ikke fått opp feilmelding på n75. den er såpass ny også. kanskje 7 måneder. men fikk opp feil på mafen. men tror det er fordi jeg dro den av her om dagen. så slettet feilmeldingnen og ikke kommet opp. gikk 0.3 bar når mafen var vekke. vurderer å sjekke med MBC om jeg får skrudd opp trykket.. som sagt, drar jeg av wastegate slangen til n75 så lader turbo oppmot 1.6 og drar som faen. eneste da blir vel at jeg skrudde på Wastegate staget for noen måneder siden og vet ikke helt hva jeg gjorde egentlig. eneste jeg veit er at stageter så å si ødelagt på gjengene så får ikke skrudd noe på wastegate skruene.. Har sjekke hocky puck veivventil huset. og den holder trykket jeg klarer å blåse. Er skrem forskjell på 0.7 til dem vanlige 1.1 bar. Føles som om når du ligger på 0.7 er ingenting, du hører liksom at motoren ikke gir full effekt. Men med 1.1 bar så kjenner du det vanlige rykket og motoren drar og drar og drar.

 

- Kan en ødelagt coil ha noe med trykk problemer å gjøre? ( bytta 1 coil i italia for 6 måneder siden )

- Tennplugger ? f.eks feil gap ? ( bytta til orginale på verksted i italia for 6 måneder siden)

- 1 veis ventiler ? ( hvor mange finnes på 1.8t AGU motoren ) ?

- Sliten turbo ( men burde vel ikke lage så kraftig som 1.6 hvis den er sliten )

- Cat ?

 

 

Noe annet som dere kommer på som kan lage 0.3 bar mindre samtidig som det jevla kicket som drar ? :)

 

Vurderer å bare kjøpe helt nye slanger i silikon til hele trykk systemet. for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ein trykktest av hele systemet som går på intercooler rør og vacumslanger

kjøpte selv slik trykktester på ebay. kobles til innsuget istedenfor maf veldig enkelt og finne lekkasjer på denne måten.

 

kan og prøve og erstatte N75 med ein manuell eller elektronisk boost kontroller for og sjå om du kan justera trykket opp til der du vil ha det.

 

kan du det så er det n75 som er gåen eller ledningsbrudd til den.

Endret av pjokkur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår