omhansen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Har en 2001 mod Mondeo som bare tenner på 3 sylindre. Noen som kan gi meg eksempler på hva som kan være galt? Eventuellt vanlige feil på denne modellen? Har byttet pluggen uten hell... Kan jeg kjøre bilen til verksted på 3 sylindre uten å gjøre vondt værre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Ikke noe fare å bruke bilen bortsett fra at den vil bruke mye bensin og gå dårlig. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Kan være en gåen coil, mener disse bilene har 4 coiler. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 Har 1 coil, men det kan være den alikevel. Gamle tennplugger får for stort gnistgap og da brenner coilen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omhansen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Okei :) Tusen takk for svarene! Når du sier at coilen brenner, mener du da at den faktisk brenner/svir seg? Grunnen til at jeg spør er at den luktet rakett/krutt i motorrom like før motorvarsel-lampen begynte å lyse. Jeg skaffer meg en ny coil... Bør jeg bytte alle pluggene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Hvis det er som Mondeo sier at det er for stort gnistgap som har forårsaket at coilen har brent seg så bør du bytte alle pluggene så du ikke risikerer å brenne en ny coil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Den brenner jo ikke opp da, men det kan lukte litt svidd. Spenningen blir for høy Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omhansen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Okei, men da går jeg for det... Siden det luktet, og mye kan tyde på at det er coilen så bestiller jeg ny coil. Prøver å spare meg verkstedsutgifter så får vi se om det lykkes eller ikke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omhansen Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Nå har jeg byttet coilen, og bilen går på alle 4 sylindre. Motorfeil-lampa lyser fortsatt, og jeg synes bilen går noe ujevnt. Skal lampa slukke av seg selv når alt er ok, eller må den tilbakestilles på et vis. Sikring nr 67 (sikring for motorfeil) er i orden. Noen som vet hva som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg