Gå til innhold

Bygger anlegg i BMW E34 525i

Ranger emnet


SindreD

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å få noe skikkelig lyd i bilen Har handlet stinger 200a dynamo, 2stk MTX T8000 sub i orginal kasse med alpine 1000w mono (mulig jeg må ha en mono til). Skal ha 2 Mac Audio starX 2.16 frontset foran og 2 stk mac audio fearless forsterkere. Har 2stk stinger batterier på 1200a. Bruker orginal strømkabel da denne utrolig nok er 38mm2.

 

Får god hjelp av kompis Adrian Lein som jobber hos bilradiospesialisten her i Stavanger anbefaler han på det sterkeste

 

Startet med å ribbe bilen helt:

[ATTACH]35792[/ATTACH]

 

[ATTACH]35793[/ATTACH]

 

Tok av dørene for å lettere kunne trekke kablene

[ATTACH]35794[/ATTACH]

 

Ferdig å trekke kabler:)

[ATTACH]35795[/ATTACH]

 

Dørtrekk før modifisering

[ATTACH]35796[/ATTACH]

Endret av SindreD

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappet lommen

[ATTACH]35803[/ATTACH]

 

Sjekka at suben passet, det gikk på hårstrået det hehe:) her skal det bygges slik at ser fint ut

[ATTACH]35802[/ATTACH]

 

Bygger plate til 2 6,5"

[ATTACH]35804[/ATTACH]

 

Begynner å se bra ut nå:)

[ATTACH]35805[/ATTACH]

 

Fikk 200A dynamo i dag, monteres i helgen:)

[ATTACH]35806[/ATTACH]

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra dette, men i en E34 er det plenty plass i sparkepanelene, slik at du hadde sluppet å bruke dørene (de nederste linkene dine funker ikke foresten). Det er MYE plass bak sparkeplatene som fungerer utmerket som kasse for små basselementer som 6,5" og 8". 10" går der det også men da blir det litt mere jobb. Du kunne også spart endel kroner ved å velge tang band elementer å ha foran, 6.5" bass og 4" fulltone, noe som gir et fantastisk resultat i E34 ved bruk av en god 4 kanaler med bra delefilter, det er faktisk ikke noe som kommer i nærheten av denne komboen i E34 uten at det koster en arm og et bein. I E34 sedan er det også en fordel med suber med høy følsomhet, noe dine mtx ikke har, det er også en fordel å ha de i bassreflekskasse med rørene opp i hatthylla.

 

Det du har valgt vil sikkert gi deg masse lyd det også, men du kunne spart endel kroner ved å velge noe annet, og samtidig fått ende bedre sluttresultat. Det er alltid greit å forhøre seg om ting før man starter, så kanskje du får hjelp av noen som har gjort dette før, og kanskje har testet ut en masse forskjellige oppsett i nettop din type bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra dette, men i en E34 er det plenty plass i sparkepanelene, slik at du hadde sluppet å bruke dørene (de nederste linkene dine funker ikke foresten). Det er MYE plass bak sparkeplatene som fungerer utmerket som kasse for små basselementer som 6,5" og 8". 10" går der det også men da blir det litt mere jobb. Du kunne også spart endel kroner ved å velge tang band elementer å ha foran, 6.5" bass og 4" fulltone, noe som gir et fantastisk resultat i E34 ved bruk av en god 4 kanaler med bra delefilter, det er faktisk ikke noe som kommer i nærheten av denne komboen i E34 uten at det koster en arm og et bein. I E34 sedan er det også en fordel med suber med høy følsomhet, noe dine mtx ikke har, det er også en fordel å ha de i bassreflekskasse med rørene opp i hatthylla.

 

Det du har valgt vil sikkert gi deg masse lyd det også, men du kunne spart endel kroner ved å velge noe annet, og samtidig fått ende bedre sluttresultat. Det er alltid greit å forhøre seg om ting før man starter, så kanskje du får hjelp av noen som har gjort dette før, og kanskje har testet ut en masse forskjellige oppsett i nettop din type bil ;)

 

 

Heisann.

 

For å si det sånn så har jeg en kompis med meg som bygger anlegg til vanlig hos bilradispesialisten så bedre peiling enn han tror jeg at jeg skal slite me å finne, men skal ordne bildene.

 

Angående bassen, hadde den i forrige bil og tok den ut før jeg solgte den så da forstår du vel hvorfor jeg har den hehe :D

 

Vil at det skal se så clean som mulig ut så bassrør vil jeg ikke ha, jeg fjerner høytalerene i hattehylla og legger rista oppå der igjen.

Endret av SindreD

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er bare så kjipt å se folk gang på gang gå i samme felle og kjøpe masse stereo og dyr stereo når man kan få bedre resultat med ferre og billigere komponenter. Men det blir sikkert masse lyd ut av dette også ;)

 

Men for alt i verden bare vær kritisk og kom med forslag :D Er bare til hjelp det! Men har ikke som mål å ha det beste anlegget som mulig da, jeg vil ha god lyd pluss at det skal se fint ut :) Kan legge til at vi skal legge dynamat i hele bagasjerommet pluss begge dørene foran :)

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]35936[/ATTACH][ATTACH]35937[/ATTACH][ATTACH]35935[/ATTACH][ATTACH]35938[/ATTACH]

 

Bytter ut Alpine monoblocka med JL Slash 1000:) Lydisolerte dørene i går.

 

Under montering av dynamo gikk jeg på en kjempe amatørfeil. Var akkurat ferdig å montere dynamoen og da jeg koblet til batteriet og skulle teste så klarte jeg å svi strømkabelen pga jeg ikke så at strømkabelen lå inntil dynamo godset... Fikk heldigvis koblet av batteriet ganske fort så tror jeg slapp unna med skrekken. Ser ikke ut som om det er mer enn 10-15cm som er svidd. Sjekka dynamo med multimeter etterpå og den virka fin så satser på det ikke gikk alt for galt

-BMW E34 525i 24v 1992

-Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT)

-Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår