chris93rock Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Heihei, fikk bakbremsene mine byttet i mai(20.000km siden). Merket for noen dager siden at når jeg starter bilen når den er helt kald, og kjører i ca ett kvarter, begynner det å skje rare ting. Bremsepedalen blir veldig hard, som om bremsekraftforsterkeren er blitt svak, og rattet rister noe inni granskhaugen. Første gang jeg merket det etterstrammet jeg alle muttrene på hjulene, og fyllte luft i dekkene umiddelbart. Det ene bakhjulet var 1.2 bar(psi?). Nå er bakhjulene 2.5 og fremme 2.6. Muttrene var heller ikke noe løse. Problemet gikk ikke vekk. Det kommer også knirking/piping fra bremsene, noe det har gjort i over en måned. Noe som har hatt noe lignende? grunn til at jeg ikke har byttet deler når jeg hørte piping i bremsene osv er pga bilen er egentlig ikke verdt å bruke penger på. en ting til, når problemet begynner å skje, så bremser bilen veldig mye ned, og trekker ikke i det hele tatt på 4 gir på flaten pga dne bremser av seg selv. det lukter også svidd hore av hjulene om jeg kjører slik i en liten stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Du må nok ta en sjekk på systemet ja. Først, kjør en rolig tur, gjerne med så lite bremsing som mulig og kjenn så på felgene på alle hjulene rett etterpå. Minst en av dem vil være (mye) varme(ere) og der har du synderen. Sannsynligvis en av bakbremsene. Det kan være brekkvaier som henger eller dårlig montering av nye sko som har ført til heng/slitasje. Selv opplevde jeg å tråkke bremsestempel ut av sylinder bak med det resultat at bremsene nesten ble helt borte. Det var også resultat av heng, slitasje og dårlige uorginale deler. Men gitt din beskrivelse av bilen er det vel så enkelt at du enten spanderer noen tusen på et verksted som kan fikse det eller kjør den forsiktig til nærmeste hugger. Det du driver med nå er rett og slett livsfarlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 hadde et lingnende problem på en corolla for et år siden. der var det spenn fjærene som hadde sprettet ut så bremseskoa var løse . Skru av dekke , ta av bremse trommelen og se om alt er som det skal Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg