Gå til innhold

Forsikring og eierskap

Ranger emnet


snuzuki

Anbefalte innlegg

noen her som har litt greie på dette,jeg har kjøpt meg en omega for noen mnd siden,av en kammerat men den har vært reg på en annen kammerat av meg som bor på en øde øy nå Jomfruland:Puansett jeg har nå vært på biltilsynet å bestilt skilter eu kontroll er gjort,forsikring er satt på i mitt navn.kan det hende de ikke leverer ut skilter på grunn av at den ikke er registrert på meg enda,dette skal ordnes til fredag men er så sugen å få skilt på bilen nå.

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke ut skiltene siden bilen sto reg på kameraten min å forsikringsselskap sto på meg,men fikk tvingt han inn til fastland så han blir med opp i morra,så uansett er bilen reg på en person å forsikringsselskap på en annen så får man ikke ut skiltene.

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke den beskjeden jeg fikk,itilegg har jeg en ventes som jeg har solgt til en kamerat av meg,men fremdeles står registrert på meg,han satt forsikring på den,men mitt selskap terra kunne ikke ta av forsikringa så lenge sen sto reg i mitt navn

Volkswagen Tiguan 2.0 140 Tip sport 09

Opel omega b2 2.0 Dti 2000

Opel omega B2 2.2 2000

Opel vectra B 1.8 1996. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han har avbetaling på bilen.så Når han har betalt fulle beløp så blir sen registrert på han

 

Det høres ut som en dårlig plan, bomregninger, fotoboksbøter, og årsavgift kommer til deg i posten, i tilegg kan du bli straffet om han gjør noe ulovlig med bilen (alt fra å trekke for tung henger til å kjøre for fort eller i fylla)

Om det er en kompis som du stoler på så er det forsåvidt greit, men da burde det ikke vert noe problem å omregistrere den til han...

Alternativ løsning kan vere å registrere han som deleier, om han ikke har eierskap i bilen så låner du den bort rent juridisk.

 

BT er forøvrig svært strenge med at KUN bileier kan hente ut skilt, du vil vel ikke at jeg skal hente ut skiltene til din avregistrerte bil 3 dager før nyttår slik at du må betale årsavgift?

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår